וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות לא עושה חיים לקרן פימי: הורידה את דירוג האג"ח של אוריין ירד מ-A ל-A מינוס

נתן שבע

16.7.2008 / 12:26

מעלות מציינת כי החברה סובלת משחיקה ברווחיות והרעה בתוצאות הכספיות

לדברי מעלות, הורדת הדירוג באה בעקבות הרעה בפרמטרים מאקרו כלכליים בסביבתה העסקית של החברה הרעה ברווחיות, והרעה באיתנות הפיננסית. כמו כן, החברה אינה עומדת החל מהרבעון הראשון בהתחייבות על שמירה על יחס חוב נטו ל-EBITDA שלא יעלה על 3 ונוהגת במדיניות אגרסיווית של חלוקת דיווידנד.



גורמים אלה מתקזזים חלקית עם העובדה כי מיצובה העסקי של אוריין בענף השילוח הבינלאומי בארץ גבוה, היותה אחת מארבע המתחרות המובילות בענף והיותה שותפה אסטרטגית של חברת הלוגיסטיקה Schenker.



מעלות מציינת כי בתקופה האחרונה חברת הדירוג עדה להרעה במספר פרמטרים מאקרו כלכליים בעלי השפעה על אוריין: בשל התחזקות השקל לעומת הדולר, נשחקה רווחיות החברה מאחר שחלק מהוצאות החברה נקובות בשקלים בעוד שרוב הכנסות החברה הינן דולריות. התחייבויות החברה לבעלי האג"ח צמודות למדד המחריים לצרכן ועליית אינפלציה מדגישה את החשיפה המימונית של החברה. מעלות מציינת כי החברה לא ביצעה הגנות מפני חשיפה מטבעית.



בנוסף, קובעת מעלות כי מדיניות חלוקת הדיווידנד של החברה הפכה לאגרסיווית יותר בשנתיים האחרונות. "החברה מציגה תזרים מוזמנים חיובית מפעילות שוטפת לאורך זמן אולם הוא נמצא במגמת ירידה עקב ירידה ברווחיות וגידול בצרכים להון החוזר", מציינת מעלות.



במאי 2005 רכשה פימי 40% מחברת אוריין תמורת 10 מיליון דולר. לפני שנה ושלושה חודשים הונפקה החברה לפי שווי של 250 מיליון שקל. החברה גייסה אז כ-70 מיליון שקל במניות ואג"ח כאשר 30 מיליון שקל נוספים נמכרו בהצעת מכר של בעלי השליטה. היום נסחרת החברה לפי שווי של 150 מיליון שקל לאחר ירידה של 30% מאז ההנפקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully