וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדס תעודות סל לא תוכל להנפיק ניירות ערך ברבעון הנוכחי - בעקבות פרסום שלא באמצעות תשקיף

יעל פולק

16.7.2008 / 13:37

הדס: מדובר בחילוקי דעות לגיטימיים על פרשנות החוק



הרשות לניירות ערך מונעת מהדס תעודות סל - שבבעלות בית ההשקעות גאון - הנפקת ניירות ערך ברבעון הנוכחי, שמסתיים באוגוסט. האיסור בא בעקבות באנר פרסומי באתר אינטרנט כלכלי, אשר ציטט מהעיתונות הכלכלית מידע לגבי תנאי התעודה הדולרית אותה מציעה הדס. הפרסום טען כי בתעודה הדולרית של הדס יקבלו המשקיעים ריבית ליבור - הריבית הגבוהה ביותר הניתנת כיום בתעודות המט"ח השונות.



ברשות לניירות ערך חששו שמודעה זו היא למעשה הודעה לציבור שלא באמצעות תשקיף. בעקבות פנייה של הרשות הוסר הפרסום באופן מיידי. לאחר ששמעו ברשות את עמדת החברה בנושא, הודיעו לה כי מאחר שבקרב ציבור המשקיעים קיים מידע לגבי החברה ולגבי ניירות הערך הספציפיים, לא תתאפשר הנפקת ניירות ערך של החברה ברבעון הנוכחי.



הדס, המנפיקה תעודות סל מט"ח ואג"ח, הורידה את אחוז הנגיסה בריבית מ-0.35% בתעודות סל דולר ואירו ל-0%. התעודות מחלקות את מלוא הריבית ולא נושאות דמי ניהול - בדומה לשאר תעודות הסל מסוג זה.



מהדס תעודות סל נמסר כי "המודעה עברה את כל האישורים על מנת לעמוד בדרישות החוק, ומדובר בחילוקי דעות לגיטימיים על פרשנות החוק בין הרשות לבין הדס. יחד עם זאת, אנו מכבדים את זכותה של הרשות לניירות ערך לפעול כרגולטור בהתאם לשיקול דעתה, אף כי ברור לכולם שהפרסום נעשה בתום לב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully