וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריף קבוע? חברות הסלולר מאיימות בהעלאת מחירים

אמיתי זיו

16.7.2008 / 13:49

בכוונת משרד התקשורת לבצע רפורמה צרכנית לקביעת תעריף אחיד לכל תקופת ההתחייבות. הרפורמה נוגעת גם לספקיות האינטרנט

בימים אלה מתקיים במשרד התקשורת שימוע שמטרתו לחייב את חברות הסלולר לקבוע תעריף אחיד וקבוע לכל תקופת ההתחייבות של צרכן מולן. החברות הסלולריות הגישו את עמדתן למשרד כחלק מהליך השימוע ועמדת כל החברות היא, שאם יחייבו אותן לקבוע תעריף אחיד לכל תקופת ההתחייבות הדבר יוביל להעלאת תעריפים מראש לצרכן.

חברת פלאפון הגישה את עמדתה למשרד, עם מסקנות דומות והוסיפה גם חוות דעת שנכתבה עבורה על ידי הכלכלן פרופ' אבי וייס. וייס היה בעברו המשנה לממונה להגבלים עסקיים ואף כתב בעבר חוות דעת לבזק בנושא אחר. בחוות דעתו אושש וייס את עמדת החברות הסלולרית בנושא.

כיום חברות הסלולר כוללות בחוזים שחותמים צרכנים מולן סעיפים אשר מאפשרים להן לעדכן תעריפים מעת לעת וכך הן גם עושות. כך, צרכן שנכנס לתוכנית חיוב מסוימת עשוי לשלם יותר ויותר לאורך ההתחייבות שלו. שר התקשרות התבטא בעבר נגד נוהג זה של החברות, באומרו שחוזים חד צדדים כאלה אינם נהוגים בשום מקום. יש לציין שהרפורמה שמקדם המשרד לקביעת תעריף קבוע ואחיד לכל תקופת ההתחייבות של הצרכן, נוגעת לא רק לחברות הסלולר אלא לכל חברות התקשורת, כולל אלה הפעילות בתקשורת נייחת, בתקשורת הבין לאומית ובספקיות האינטרנט.

כלכלני משרד התקשורת בוחנים כעת את חוות הדעת שנשלחו אליהם, ומסתמן כי לא יקבלו את עמדת החברה הסלולריות בנושא.

במקביל, עולה הטענה כי לפחות לתחום הסלולרי, אין צורך אמיתי בשימוע לעניין קביעת תעריף קבוע, משום שתנאי הרישיון של חברות הסלולר מחייבים אותן בתעריפים ידועים מראש לכל תקופת ההתחייבות. כך נכתב בסעיף 75.5 לתנאי הרישיון: "התקשר בעל הרישיון עם המנוי לגבי סל שירותים מסוים, בהסכם התקשורת הכולל תנאי, לפיו מתחייב המנוי לתקופת התקשורת מסוימת, יהיו סלי השירותים, תעריפיו ותנאיו ידועים מראש וקבועים מראש לכל תקופת ההתחייבות. בעל הרישיון רשאי לקבוע, לגבי סל שירותים, תעריפים שונים אשר יחולו במשך תקופת ההתחייבות".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "באפריל 2007 פירסם משרד התקשורת שימוע בנוגע לקביעת תעריף אחיד מראש במשך כל תקופת ההתחייבות לכל המפעילים בענף. המשרד קיבל את התייחסות החברות לנושא ובקרוב יודיע על החלטתו. יש לציין כי חלק מהחברות הציגו בפני המשרד חוות דעת כלכלית לפיה השינוי יביא להעלאת תעריפים. ולכן המשרד בוחן באמצעים העומדים לרשותו את חוות הדעת ומשווה אותם עם הנתונים הנמצאים בידיו במגמה להוציא תחת ידיו תיקון שיועיל לציבור הצרכנים בישראל וישפר את רווחתם. משרד התקשורת גורס כי על חברות התקשורת להגדיל את מידת השקיפות והבהירות למנוייהן באופן שייתן בידי הלקוח כלים לכלכל את צעדיו לפני התחייבות לתהליך התקשרות כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully