וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הקל בעונשו של עבריין מס: הפרקליטות היתה צריכה להעמיד לדין מעורבים נוספים בפרשה

עמית בן-ארויה

16.7.2008 / 14:03

בנוסף לכך, הודאתו של הנאשם בתחילת ההליך ונטילת אחריות למעשים סייעו בקבלת ההחלטה להקלה בעונש



>> בית משפט השלום בפתח תקוה הקל אתמול בעונשו של עבריין מס מכיוון שהפרקליטות לא העמידה לדין מעורבים אחרים בפרשה.



ניסים היקרי הורשע לפי הודאתו בהסדר טיעון בשש עבירות מס בנוגע למכירת חשבוניות כוזבות לשתי חברות בהיקף של 820 אלף שקל. לפי כתב האישום, היקרי קיבל מהחברות הקונות את הסכומים בצ'קים, ולאחר שפדה אותם השיב להם את הכסף בניכוי עמלה של 10%-14%, שאותה חלק עם נאשם אחר.



בהסדר הטיעון שהוגש לבית המשפט נקבעה מסגרת עונש: פרקליטות מיסוי וכלכלה דרשה להטיל על הנאשם שמונה חודשי מאסר בפועל ואילו בא-כוחו של היקרי, עו"ד ניר רשף ביקש שיוטלו על מרשו שישה חודשי מאסר בפועל שירוצו על ידי עבודות שירות.



השופט אהרן גולדס מנה שתי סיבות להקלה בעונש: הודאה בתחילת ההליך ונטילת אחריות למעשים. לאחר מכן מתח השופט ביקורת על פרקליטות מיסוי וכלכלה והאכיפה הבררנית שהפגינה בתיק. השופט ציין כי הפרקליטות בחרה שלא להגיש כתב אישום נגד השותפים לעבירה - התאגידים שרכשו את החשבוניות הפיקטיוויות. במהלך המשפט הסבירו נציגי המדינה כי אחד התאגידים סיים את עניינו בכופר ואילו בעניין התאגיד השני הוחלט לסגור את התיק בשל הסכום הנמוך יחסית - 236 אלף שקל.



השופט גולדס אמר: "סבורני כי טעם זה המתייחס לתאגיד השני אינו עומד בשום מבחן ציבורי כשאדם מעלים הכנסות או רוכש חשבוניות בסכום הגדול מרבע מיליון שקל ואין מעמידים אותו לדין, הרי שיוצרים נורמות כפולות והמסר לציבור הוא כי ניתן לעבור עבירות על חוקי המס גם על ידי רכישת חשבוניות פיקטיוויות, שכן עד לסכום של כרבע מיליון שקל יצא הרוכש והמעלים בלא פגע".



לפיכך, הסביר השופט כי בשיקוליו הוא מביא בחשבון את העובדה שפרקליטות מיסוי וכלכלה "לא נקפה אצבע בכל הקשור לתאגיד השני שרכש את החשבוניות הפיקטיוויות". גולדס הטיל על הנאשם שלושה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של תשעה חודשים למשך שלוש שנים וקנס בסך 10,000 שקל. השופט הסכים לבקשת נציג הפרקליטות בדיון לעכב את ביצוע גזר הדין בכחודש ימים כדי לבחון אפשרות ערעור.



דובר משרד המשפטים מסר בשם פרקליטות מיסוי וכלכלה: "לטעמנו אין מדובר באכיפה בררנית. בפרשה זאת לא ניתן היה להעמיד את כל החשודים לדין, ולכן הפעילה הפרקליטות שיקול דעת והגישה כתבי אישום כנגד אלה שהיו מעורבים בפרשה בעבירות בסכומים הגבוהים ביותר. נגד האחרים הסתיימו ההליכים בתשלום כופר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully