וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק ב-1.1% בחודש יוני - העלייה החדה ביותר שלו מזה 26 שנה

סוכנויות הידיעות

16.7.2008 / 15:55

מחירי האנרגיה בארה"ב זינקו ב-6.6% ביוני - העלייה החדה ביותר שלהם מזה שלוש שנים



מדד המחירים לצרכן בארה"ב זינק בקצב החד ביותר שלו מזה 26 שנה בחודש יוני, בעקבות העלייה החדה במחירי האנרגיה - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי.



מדד המחירים לצרכן זינק ב-1.1% ביוני, בעקבות עלייה של 6.6% במחירי האנרגיה, ועלייה של 0.8% במחירי המזון. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.3% ביוני - העלייה החדה ביותר שלו מאז ינואר. העלייה במדד המחירים לצרכן הייתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי המדד יעלה ב-0.8% ביוני, וכי מדד הליבה ירשום עלייה של 0.2%.



מחירי האנרגיה בארה"ב עלו ב-6.6% ביוני - העלייה החדה ביותר שלהם מאז ספטמבר 2005, בעקבות זינוק של 10.1% במחירי הבנזין, וזינוק של 10.4% במחירי הדלק. מחיר הגז הטבעי עלה ב-4.9% ביוני. מחירי האנרגיה בארה"ב עלו ב-24.7% בשנה האחרונה.



מחירי המזון בארה"ב עלו ב-0.8% ביוני, בהובלת קפיצה של 6.1% במחירי הירקות - העלייה החדה ביותר במחירי הירקות מזה שבע שנים - ועלייה של 1.7% במחירי הבשר. מחיריהם של מוצרי החלב עלו ב-1.6% ביוני. מחיר המזון בארה"ב גדל ב-5.3% בשנה האחרונה. מחירי הדיור עלו ב-0.5%, ומחיר כרטיסי הטיסה עלה ב-4.5%.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הזהיר אתמול כי האינפלציה בארה"ב תמשיך לעלות גם בהמשך השנה, למרות ההאטה הכלכלית בארה"ב. בעדותו בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר ברננקי כי כלכלת ארה"ב תמשיך לצמוח בקצב איטי מהרגיל גם בהמשך השנה, וכי האינפלציה נמצאת ברמה גבוהה וככל הנראה "תהיה גבוהה אף יותר".



ברננקי הוסיף כי כלכלת ארה"ב מתמודדת כיום עם קשיים רבים, בהם המשבר בשוק הדיור והאינפלציה הגבוהה בעקבות העלייה החדה במחירי הדלק והמזון, ואמר כי קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי מנסים כיום למצוא את האיזון בין בלימת האינפלציה לבין עידוד הצמיחה הכלכלית. מרבית הכלכלנים מעריכים כי הבנק הפדרלי לא יעלה את הריבית בעתיד הקרוב, למרות ההאצה החדה באינפלציה, בשל ההאטה הכלכלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully