וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשנה לנגיד צבי אקשטיין: יש להתאים את מערכת המיסוי בשוק ההון לכללים המקובלים בעולם

יעל פולק

16.7.2008 / 18:12

אקשטיין: "נותרה כברת דרך על מנת לפתח את השוק הפיננסי בישראל לרמה בינלאומית"



"מנוע הצמיחה העיקרי של המשק הוא הורדת רמת הסיכונים הכלכליים על ידי שמירת מסגרות התקציב, הורדת יחס החוב לתוצר ומדיניות על יעד של יציבות מחירים", כך אמר הערב המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, בכנס שנערך באוניברסיטת בר אילן. "יציבות זו", המשיך אקשטיין, "תומכת ביעילות השווקים הפיננסיים המהווים גורם מרכזי לצמיחת הסקטור העסקי".



לדבריו של אקשטיין "המערכת הפיננסית נמצאת בתהליך מתמשך של רפורמות מבניות, שמטרתו הגדלת היעילות והתחרותיות תוך שמירת היציבות. הליך זה מאופיין בפיתוח מכשירים שמטרתם להגדיל את הנזילות, התחרותיות והסחירות בשוק. למרות ההתקדמות המרשימה ברפורמות בשני העשורים האחרונים, נותרה כברת דרך על מנת לפתח את השוק הפיננסי בישראל לרמה בינלאומית". אקשטיין התייחס בנאומו למשבר העולמי ואמר כי המשבר "מדגיש את החשיבות של פיתוח הרפורמות בזהירות, תוך למידה מהקשיים הבולטים כיום".



אקשטיין ציין כי הנושאים העיקריים הנמצאים בפיתוח ומקבלים תמיכה מוועדת אריאב הם: פיתוח שוק הכספים על ידי השלמת הרגולציה להשאלות חוזרות בין גופים פיננסיים, וכן באמצעות מסלקה מרכזית בבורסה. כמו כן, פיתוח שוק ההון על ידי איגוח תזרימי מזומנים (משכנתאות) באמצעות רגולציה, חקיקה ומיסוי. בנוסף, יצירת כלים להפצת קרנות נאמנות וקופות גמל על ידי העברה ישירה של כסף אל חשבון הבנק ומחוצה לו באמצעות האינטרנט.



בנוסף לכך, דיבר אקשטיין על נושא פיתוח קרנות כספיות באמצעות תשלום של כרטיסי אשראי. זאת על מנת לאפשר תחרות בניהול החשבון. כמו כן, בשל הצורך בגיבוש עקרונות לרפורמות עתידיות לכלל הפיקוח על השווקים הפיננסיים על פי עקרונות אחידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully