וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירים ואדומים: רובם המכריע של המיליארדרים הצעירים באירופה - יוצאי ברית המועצות לשעבר

סוכנויות הידיעות

16.7.2008 / 18:07

לפי המגזין "פורבס", גילם הממוצע של המיליארדרים באירופה ירד בחמש השנים האחרונות ל-58



גילם הממוצע של המיליארדרים באירופה בדירוג של המגזין "פורבס" ירד בחמש השנים האחרונות מ-62 ל-58, בעקבות הצטרפותם של 87 מיליארדרים מרוסיה וברית המועצות לשעבר, שגילם אינו עולה על 46 - כך דיווח היום המגזין. על פי המגזין, בין 14 מיליארדרים צעירים (מתחת לגיל 40), 13 נולדו בברית המועצות לשעבר ורק אחד נולד בגרמניה. רובם עשו את הונם בתקופה שלאחר קריסת ברית המועצות ב-1991, לרוב באמצעות השתלטות מהירה על המחצבים הטבעיים העצומים הנמצאים בשטחי רוסיה וברית המועצות לשעבר.



הצעיר ביותר מבין המיליארדרים הצעירים באירופה הוא סרגיי פופוב בן ה-36, שהונו מוערך על ידי "פורבס" ב-6.4 מיליארד דולר. פופוב עסק בשנות ה-90 במסחר במתכות בסיביר ובהרי אורל, ולאחר קריסת הרובל ב-1998 רכש יחד עם שותפו, המיליארדר הרוסי אנדריי מלניצ'נצקו, מכרות פלדה ופחם ומפעלי כימיקלים בזול. מלניצ'נקו כיכב בעצמו בשנים האחרונות בכותרות העיתונים, לאחר ששכר את הזמרות ויטני יוסטון וכריסטינה אגילרה שיופיעו בחתונתו לדוגמנית אלכסנדרה ניקוליץ' ב-2005, ולאחר ששילם 2 מיליון דולר לזמרת ג'ניפר לופז כדי שתופיע ביום הולדתה ה-30 של רעייתו בשנה שעברה.



מלניצ’נקו ופופוב אינם החברים הרוסים היחידים שהפכו יחדיו למיליארדרים לפני שהפכו לבני 40. השותפים קיריל פיסארב, בן 39, ויורי ז'וקוב בן ה-38 הקימו יחד את חברת הבנייה PIK גרופ ב-1997, והוציאו את החברה להנפקה ראשונה לציבור ביוני 2007. ההנפקה הייתה הנפקת הנדל"ן הגדולה ביותר בתולדות אירופה, והיא הפכה את השניים למיליארדרים בן לילה.



מיליארדר רוסי נוסף שעשה את הונו בתחום הנדל"ן הוא דמיטרי זלנוב בן ה-36, שחברת הבנייה שבבעלותו, דון סטרוי, בנתה את מגדל טריומף פאלאס במוסקבה. עד השנה שעברה היה המגדל, המתנשא לגובה של 264 מטרים, בניין המגורים הגבוה ביותר באירופה.



הרווק המבוקש ביותר באירופה, הנסיך הגרמני - אלברט וון טורן אונד טקסיס, הוא גם המיליארדר הצעיר ביבשת. הנסיך, בן 25, ירש את הונו בגיל 18, ונחשב במסך מספר שנים למיליארדר הצעיר בעולם. כיום נחשב וון טורן למיליארדר השלישי בצעירותו בעולם, אחרי מייסד פייסבוק מארק צוקרברג והינד חרירי, בתו של ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי.



המיליארדר הצעיר ביותר באירופה שעשה את הונו בעצמו הוא קונסטנטין ז'ווגו, שבגיל 19 מונה למנהל הכספים של בנק מקומי, ולאחר מכן רכש נתח שליטה בחברת האחזקות פייננס אנד קרדיט גרופ. כיום, בגיל 33, הוא הוא מכהן בפרלמנט האוקראיני, והונו מוערך במיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully