וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע במו"מ לעסקת ענק ב-7.5 מיליארד דולר

יורם גביזון

17.7.2008 / 9:11

ענקית התרופות הישראלית מנהלת מו"מ לרכישת חברת באר האמריקאית. המחיר גבוה ב-44% ממחירה של החברה הנסחרת בשווי 5.2 מיליארד דולר, ופעילה ב-30 מדינות

חברת טבע, החברה הגנרית הגדולה בעולם, מנהלת מו"מ לרכישת חברת באר (Pharmaceuticals Barr) תמורת 7.5 מיליארד דולר על פי הערכות בשוק ההון. מחיר הגבוה ב-44% ממחירה של באר בבורסה.

באר נסחרת בשווי 5.2 מיליארד דולר, ופעילה ב-30 מדינות. החברה המתמחה בפיתוח תרופות גנריות, מחזיקה ב-120 תרופות גנריות וב-30 תרופות מקוריות, וב-1,025 תרופות גנריות ממותגות. באר הרויחה 128 מיליון דולר במחזור של 2.5 מיליארד דולר ב-2007. מכפיל הרווח שלה הוא 16.9, כך שהחברה נרכשת במכפיל 22.75.

סביר להניח שטבע תשלם במזומן ובמניות, ועל כן נפילת המניה בעקבות כישלון הניסוי בקופקסון במינון של 40 מיליגרם וההכרזה של מומנטה וסנדוז על הגשה בקשה לאישור גרסה גנרית לקופקסון - באה בעיתוי לא נוח במיוחד לטבע.

היתרונות המרכזיים של העיסקה הם הגדלת הפער בין טבע החברה הגנרית הגדולה בארה"ב לבין הדולקת אחריה חברת סנדוז; הרחבת צנרת המוצרים הממתינים לאישור רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA); העמקת נוכחותה בשווקים במרכז ובמזרח אירופה באמצעות חברת פליבה, שנרכשה על ידי באר ב-2006; רכישת חברה גנרית בגרמניה, בה באר פעילה בשיווק תרופות גנריות ממותגות מזה מספר שנים; חיזוק יכולות הפיתוח של תרופות ביו גנריות; כניסה לייצור ולשיווק גלולות נגד הריון; הרחבת סל המוצרים בהזרקה ורכישה של חיזוק אמצעי מניעה; וכן הגדלת המובילות של טבע בייצור חומרי גלם פעילים באמצעות שני מתקניה של באר בקרואטיה ובצ'כיה.
אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע: "טבע לא מגיבה לשמועות".

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • באר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully