וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המשכנתאות הקורס אינדימאק נחקר על ידי ה-FBI בחשד להונאת משכנתאות

סוכנויות הידיעות

17.7.2008 / 9:11

אינדימאק, שקרס בשבוע שעבר לאחר שנקלע לקשיי נזילות, נחקר יחד עם 20 בנקי משכנתאות נוספים

לדברי גורמים המקורבים לחקירה, החשדות נגד אינדימאק החלו להיחקר לראשונה זמן קצר לפני שהממשל הפדרלי השתלט עליו בשל הערכה כי לא יוכל לעמוד בדרישות נושיו. אינדימאק, מבנקי המשכנתאות הגדולים בארה"ב, התמחה בשנים האחרונות במתן משכנתאות מסוג Alt-A - קטגוריית משכנתאות שבין סאבפריים לפריים - המוענקות לרוב ללווים שאינם יכולים לתעד את הכנסותיהם. קריסתו היא השנייה בגודלה של בנק בהיסטוריה של ארה"ב - לאחר קריסתו של קוננטיננטל אילינוי נשיונל בנק ב-84'.



בכירים ב-FBI סירבו למסור פרטים בנוגע לחקירה, אך ציינו כי במקרים דומים הנחקרים בימים אלה התמקדה החקירה בהונאה חשבונאית הקשורה לתיעוד הנפקתן של אג"ח מגובות במשכנתאות ובחשדות לסחר לפי מידע פנים. FBI חוקר כיום 21 בנקים וחברות, בחשד להונאות הקשורות לשוק המשכנתאות, בהם גם חברת המשכנתאות קאנטריווייד פייננשל - בעבר החברה האם של אינדימאק.



אינדימאק קרס לאחר שביוני משכו לקוחותיו פקדונות ב-1.3 מיליארד דולר בתוך 11 יום. בעת קריסתו היו לו נכסים בשווי של 32 מיליארד דולר, פקדונות של 19 מיליארד דולר ו-33 סניפים. אינדימאק הוקם ב-95' על ידי קאנטריווייד, שנקלעה גם היא לקשיים בעקבות המשבר בשוק הדיור ונמכרה בתחילת השנה לבנק אוף אמריקה במחיר חיסול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully