וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הצניחה במחירי הנפט אמש היוותה את הטריגר להתחזקות הדולר

TheMarker

17.7.2008 / 9:24

עליה חדה במלאי הנפט דוחפת מטה את מחירו; הדולר נחלש מול השקל

שוק המניות האמריקאי גם הוא הוסיף לסנטימנט החיובי של השטר הירוק אמש כאשר כל המדדים המובילים רשמו עליות. כמו כן, מפרוטוקול הפגישה של הפדרל רזרב לחודש יוני ניתן ללמוד כי המהלך הבאה של הבנק המרכזי בארה"ב יהיה עליית ריבית לטווח קצר. הריבית כיום עומדת על 2%, זאת לאחר הקיצוצים של 3.25% מאז תחילת משבר הסאב-פריים בחודש אוגוסט.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בארה"ב מירב תשומת הלב יתפסו נתוני הבנייה בשעה 12:30 (GMT) ותביעות מחוסרי עבודה השבועיים באותה השעה. בקנדה, יתפרסמו הפרוטוקולים של הבנק המרכזי באשר למדיניות המוניטרית במשק בשעה 14:30 (GMT) ומאוחר יותר בשעה 15:15 ינאם נגיד ה-BOC, קארני.



דולר/שקל:



הסנטימנט השלילי של השקל נמשך מזה יומיים, זאת לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה כי מדד המחירים לצרכן החודשי עלה ב-0.1% בלבד והקטין את הסיכויים להעלאת ריבית לטווח קצר כבר בשבוע הבאה.
המטבע הישראלי נפל ב-1.3% ביום רביעי. השקל סגר סביב הרמות של 3.36 לדולר במסחר הבין בנקאי אמש. מבחינה טכנית המשך הסנטימנט השלילי של השטר הישראלי ועליות הדולר בעולם עשויות להביא את הצמד דולר/שקל עד לרמת התנגדות הבאה - 3.408.



החוזה עתידי על הזהב סוגר בירידות חדות בעקבות נפילות הנפט



החוזה העתידי על המתכת היקרה סגר את יום רביעי בירידה של קרוב ל-18 דולר מהפתיחה של 978.5 דולר לאונקיה, זאת לאחר הצניחה החדה במחירי הנפט מזה יומיים ברציפות אשר פגע קשות במשקיעים אשר גידרו עצמם מפני האינפלציה.
בנוסף, ההתחזקות של הדולר בזירה העולמית מהווה גורם מכריע בהחלשות הזהב אשר מאבד את עניין המשקיעים אשר היו קונים את המתכת כמפלט בטוח לירידות בשוק המניות והדולר.



מבחינה טכנית רמת תמיכה משמעותית עומדת כעת על 957 דולר פריצה עשויה למשוך את מחירי הזהב לרמת תמיכה הבאה של 953 דולר לאונקיה.



עליה חדה במלאי הנפט מוסיפה לסנטימנט השלילי על הנפט ודוחפת מטה



החוזה העתידי על הזהב השחור ירד בצורה חדה ואף נסחר ברמת שפל של 132.1 דולר לחבית לאחר פרסום מלאי הנפט השבועיים אשר עלו לרמה של 3 מיליון חביות. אלו הדגישו כי הביקושים לנפט ירדו בארה"ב. נזכיר שהצפי עמד על רמה שלילית של 2.1 מיליון חביות. מחירי הנפט סגרו ירידה של 9 דולר במהלך שני ימי מסחר אחרונים.
מבחינה טכנית רמת התמיכה המשמעותית עומדת כעת על 132.1 דולר ולאחר מכן 130.06 דולר לחבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully