וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' ימכור אחזקותיו בבלומברג בעבור 4.5 מיליארד דולר

הדר תדמור

17.7.2008 / 9:20

ספקית שירותי המידע הפיננסי שבשליטת ראש עיריית ניו יורק, תרכוש את מניותיה של בנק ההשקעות מריל לינץ' בעבור 4.5 מיליארד

בנק ההשקעות מריל לינץ’ ימכור את אחזקותיו בספקית שירותי המידע הפיננסי בלומברג בעבור 4.5 מיליארד דולר לבלומברג עצמה - כך דיווח מקורב לסוכנות הידיעות רויטרס. בנוסף החליט הבנק למכור את אחזקותיו בחברת ניהול הקרנות בלאקרוק, שעומדות על 49.8%.

מריל לינץ' צפוי להכריז באופן רשמי על מכירת חלקו בבלומברג מאוחר יותר היום, כאשר יכריז על תוצאותיו הכספיות לרבעון השני - לפי המקור. מכירת האחזקות של מריל לינץ' בבלומברג ובבלאקרוק יכולים לסייע למנכ"ל מריל לינץ', ג'ון תיין, לגייס הון שנועד לפצות על המחיקות הקשורות למשבר הסאבפריים.

אנליסטים מעריכים כי מריל לינץ' ידווח היום על הפסד של 1.94 דולר למניה, ההפסד הרבעוני הרביעי ברציפות - לפי הערכות רויטרס. בנק ההשקעות עשוי להודיע על ביצוע מחיקה בשווי 6 מיליארד דולר, בנוסף למחיקות בשווי 30 מיליארד דולר אותן ביצע מאז הרבעון השלישי של 2007.

כיום מייקל בלומברג היהודי, ראש עיריית ניו יורק, הוא הבעלים של 68% מסוכנות הידיעות (12% מהחברה מוחזקים על ידי משקיעים פרטיים). אם אכן תתבצע העסקה, במחיר 4.5 מיליארד דולר, תעריך העסקה את שוויו של מייקל בלומברג בכ-17-15 מיליארד דולר. זאת, לעומת שווי של 11.5 מיליארד דולר שהעריך המגזין "פורבס" ברשימת המיליארדרים לשנת 2008.

לשם השוואה, שוויו של שלדון אדלסון - היהודי העשיר בעולם - עומד על 26 מיליארד דולר, לפי מגזין "פורבס". אך בניגוד לנפילתו של שלדון אדלסון ברשימת העשירים של "פורבס" מהמקום ה-6 ב-2007 , עם שווי של 26.5 מיליארד דולר, למקום ה-12 השנה - מייקל בלומברג רשם עלייה חדה מהמקום ה-142 בשנת 2007, עם שווי של 5.5 מיליארד דולר, למקום ה-65 ב-2008. ההבדל נובע בין היתר בשל צלילת מניית לאס וגאס סאנדס בסוף 2007.

בלומברג הוא היהודי השלישי בעושרו בעולם, אחרי רומן אברמוביץ', לפי רשימת "פורבס". גם אם תתקיים העסקה למכירת 20% של מריל לינץ' לבלומברג, יוותר, ככל הנראה, בלומברג במקום השלישי ברשימת היהודים העשירים בעולם, שכן הונו של אברמוביץ מוערך בכ-23.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully