וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייתכנו שיבושים בטיסות אל על

זוהר בלומנקרנץ

17.7.2008 / 9:27

ועד עובדי אל על מאיים בשביתה בשל דרישת ההנהלה לחוזים אישיים. אפשר שבהמשך יהיו עיכובים בהמראות מטוסי החברה מנתב"ג

משבר חמור ביחסי העבודה באל על מאיים לפגוע בנוסעים: נציגות העובדים כינסה הבוקר אסיפה כללית של עובדי החברה, בגיבוי ההסתדרות, במחאה על עמדת ההנהלה במשא ומתן על הסכם עבודה קיבוצי חדש; אפשר שבהמשך יהיו עיכובים בהמראות מטוסי החברה מנתב"ג.

נציגות העובדים, בראשותו של המזכ"ל יוסי לוי, אף מאיימת להחריף צעדיה ולנקוט עיצומים אשר עלולים לשבש את לוח הטיסות, בשיא עונת נסיעות הקיץ.

לטענת נציגי העובדים, ההנהלה, בראשות המנכ"ל חיים רומנו, מסרבת לחתום על הסכם עובדה קיבוצי חדש ודורשת מהם צעדי התייעלות שייפגעו בהם. בין היתר מדובר, לטענתם, בדרישות ההנהלה "לגמישות ניהולית וחוזים אישיים".

בנוסף, לדברי העובדים ההנהלה דורשת כי העובדים ישתתפו במימון הוצאות הנסיעה שלהם לעבודה וישלמו מס על כרטיסי הטיסה.

לטענת נציגי העובדים, בעוד הם נדרשים לצעדי התייעלות, ממשיכים מנהלי החברה ליהנות "מתשלומי שכר והטבות בסך של כ-250-200 אלף שקל בחודש, ואף קיבלו מענקים מפליגים בזמן שאל על הרוויחה".

לדבריהם, המנכ"ל הקודם, עמוס שפירא, נתן דוגמא אישית והחליט בזמנו לקצץ חד צדדית 7% משכרם של הבכירים בשעת משבר, קודם שבא לעובדים בדרישות להתייעל. עוד טוענים נציגי העובדים, כי נוכח המצב הקשה בענף התעופה - בגלל התייקרות מחיר הדלק - היו מוכנים לחתום על הארכת הסכם העבודה הקיבוצי הקיים לעוד כשנה וחצי, באותם תנאים בדיוק וללא תוספות שכר, אך גם לזאת ההנהלה מסרבת. מאל על נמסר בתגובה, כי "אל על, כמו כל חברות התעופה בעולם, מתמודדת בימים אלו עם תנאים אקסוגניים בלתי סבירים ובמיוחד נסיקת מחירי הדלק. החברה עושה מאמצים רבים לא לנהוג כחברות תעופה בעולם אשר נאלצות לערוך קיצוצים רוחבי במצבת העובדים. במשך תקופה ארוכה נעשה נסיון כן ואמיתי של ההנהלה להגיע להסכמה עם נציגות העובדים על נוסח מוסכם להסכם עבודה חדש".

"ההנהלה הביעה נכונות ללכת כברת דרך ארוכה לקראת דרישות נציגות העובדים במטרה להתלכד ולהתאים את מבנה החברה, ארגונה והוצאותיה לסביבה התחרותית והעסקית שבה אל על פועלת", מוסיפים באל על. "להנהלת החברה אין כל כוונה לפגוע בשכר העובדים אלא לייעל את העבודה ולהפנות את עיקר המשאבים בכדי להתמודד עם האתגרים הקשים העומדים היום בפני החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully