וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוקרמן ו-BVT יגייסו 50 מיליון יורו להשקעה באנרגיות מתחדשות

אבי בר-אלי

17.7.2008 / 9:39

בית ההשקעות הישראלי והחברה הגרמנית יקימו קרן משותפת בהיקף של 200 מיליון יורו, שתתמקד באנרגיה סולארית, רוח וביו-גז



>> בית ההשקעות הישראלי קוקרמן ושות' וחברת ההשקעות הגרמנית BVT מייסדים קרן פרייווט אקוויטי להשקעות בתחום האנרגיות המתחדשות באירופה - כך נודע ל-TheMarker.



הקרן תגייס כ-10 מיליון יורו מגורמים פיננסיים ואסטרטגיים בישראל ובאירופה, במטרה לרכוש שניים-שלושה מתקנים בשווי כולל של עד 50 מיליון יורו. ב-2009 מתוכנן גיוס נוסף בהיקף של 40 מיליון יורו לצורך הגדלת תיק הנכסים עד לשווי כולל של 200 מיליון יורו, כשיעד התשואה השנתית ייקבע על 10% לפחות.



תמהיל הנכסים שיירכשו יתבסס על מתקנים בטכנולוגיה סולארית (פוטו-וולטאית בלבד), רוח וביו-גז, הנמצאים במדינות האיחוד האירופי. בחברה המשותפת כבר החלו בבחינת פרויקטים סולאריים בספרד ובאיטליה. את הקרן - שתפעל ממינכן שבגרמניה - ינהל אייל הדס, מנהל תחום האנרגיה בקוקרמן ושות', אשר היה פעיל בעשר השנים האחרונות בענף האנרגיה בחברה בת של ענקית האנרגיה הגרמנית NVV.



בית ההשקעות קוקרמן ושות', בבעלות אדי קוקרמן, ידוע בעיקר לעוסקים בענף הנדל"ן, אולם מזה כשנה עוסד בית ההשקעות גם בייעוץ וליווי פיננסי של עסקות לרכישת מתקנים לייצור חשמל וחום מאנרגיות מתחדשות באירופה ובארה"ב.



BVT הגרמנית החלה את פעילותה בתחום האנרגיות המתחדשות כבר ב-89' ומחזיקה כיום בפורטפוליו נכסים בשווי כולל של 4.5 מיליארד יורו - מתוכם 1.5 מיליארד יורו בתחום האנרגיות המתחדשות, באמצעות 26 קרנות ייעודיות שגייסו סכום של 590 מיליון יורו.



מנהל קוקרמן ושות', חגי רביד, אמר אתמול: "אנו שמחים על האמון ש-BVT נותנת בנו ועל החלטתה לצאת עמנו לדרך משותפת, שמטרתה החדרת מוצר פיננסי חדשני וייחודי לשוק הישראלי".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully