וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: רכישת באר טובה לטבע

נתן שבע ורותם סלע

17.7.2008 / 10:36

לידר שוקי הון: למרות המחיר הגבוה המשקיעים יראו בעסקה בשורה חיובית. UBS: רכישת באר על ידי טבע שונה מהרכישות בעבר

בסקירה שמוציא בנק ההשקעות השוויצרי UBS מציין האנליסט יהודה שוויצר כי רכישת באר על ידי טבע שונה מהרכישות של טבע בעבר. בעוד הרכישות שביצעה בעבר התמקדה החברה בדרך כלל בהגדלת פריסתה הגיאוגרפית ורכישת טכנולוגיות חדשות הרי שלעסקה החדשה ישנן יתרונות אחרים הכוללים בין השאר את ייעול פעילותה בארה"ב וכניסה לשוק הגלולות נגד הריון.

חברת התרופות הגנריות טבע, מנהלת מו"מ לרכישת חברת באר, בסכום המוערך על ידי הערכות בשוק ההון ב-7.5 מיליארד דולר. מחיר זה גבוה ב-44% מהמחיר בו נסחרת באר, העומד על 5.2 מיליארד דולר, החברה פעילה ב-30 מדינות ונהנית ממחזור של 2.5 מיליארד דולר.

בנקודות החוזק של באר העשויות לסייע לטבע, מזכיר שוויצר את גישתה של החברה לשוק הגלולות למניעת הריון בו היא מחזיקה 21% מהשוק העולמי, ממספר התרופות הגנריות הבלעדיות שמייצרת באר (25 מול 88 של טבע), חיזוק אחיזתה של טבע במזרח ומרכז אירופה - שם מרכזת באר מחזור של 250 מיליון דולר אל מול מחזור של 500-450 מיליון דולר שמרכזת שם טבע להערכת UBS, והאפשרות לאיחוד מתקנים מקבילים בארה"ב.

"העסקה טובה עובר טבע", אומר האנליסט יואב בורגן מלידר שוקי הון. "טבע יכולה לנצל את הסינרגיה היטב. היא מגדילה את הפער אל מול סאנדוז שהיא החברה הגנרית השניה בגודלה בארה"ב, והיא מחזק את הנוכחות שלה במזרח אירופה וצבר התרופות שלה הממתין לאישור", אומר בורגן.

"למשקיעים יש אפס סבלנות ואלה כבר המתינו תקופה ארוכה לרכישה גדולה של טבע. נראה שהם יראו זאת באור חיובי והמניה לא תתנהג כמו מניות של חברות אחרות שרוכשות חברה אחרת ובדרך כלל נלחצות מטה לאור ידיעות על רכישה גדולה", מציין בורגן.

בורגן מציין כי המכפיל בעסקה הוא לא זול ועומד על מכפיל רווח של 25, לעומת מכפיל של 19 שקיים בענף הגנרי כולו. לפי מכפיל EBITA מדובר במכפיל של 12 לעומת מכפיל 11 בענף.

בורגן מעריך כי טבע תהיה חייבת לממן את הרכישה באמצעות גיוס חוב ואולי גם גיוס הון. "לטבע מזומנים בסך של 3.6 מיליארד דולר וחוב נטו נמוך של 1.7 מיליארד דולר – חוב לא גבוה, ולכן היא תוכל להרחיב את החוב" הוא מציין.

באר רכשה באוקטובר 2006 את יצרנית התרופות הקרואטית פאליבה ב-2.6 מיליארד דולר, בעסקת הרכישה הבינלאומית הגדולה ביותר עד אז בהיסטוריה של המדינה המזרח אירופאית, וב-UBS מזכירים את האינטגרציה של חברת התרופות הקרואטית כאחד מגורמי הסיכון מהן היא סובלת באר. גורמי סיכון נוספים לבאר בפרט ולתעשייה הגנרית ככלל אותם מזכיר שוויצר הם התחרות העולה מהודו וסין וכניסתם האפשרית של חברות התרופות המסורתיות לתחום התרופות הגנריות.

מניותיה של באר זינקו אתמול אחרי סגירת המסחר בוול סטריט ב-20%.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע
  • באר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully