וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט האמריקאי נגד המיליארדר האוסטרלי פרנק לואי: העלים מסים בסך 68 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

17.7.2008 / 10:34

ועדת משנה של הסנאט טוענת כי לואי פתח חשבון בנק סודי בליכטנשטיין שבו השתמש כדי להימנע מתשלום מסים

לואי בן ה-77, האיש השני בעושרו באוסטרליה ומייסד ווסטפילד גרופ ? בעלת הקניונים הגדולה בעולם ? היה לטענת הוועדה אחד מלקוחותיו הגדולים ביותר של הבנק הליכטנשטייני LGT והשתמש בשירותיו של הבנק כדי להעלים מהרשויות בארה"ב מסים בסך 68 מיליון דולר. לואי עצמו, ישראלי לשעבר, הכחיש את האשמות כי הוא או בנו, פיטר לואי, עברו על חוקי המסים של ארה"ב.



בהצהרה שפרסם, אמר לואי כי הוא "דוחה לחלוטין כי האשמותיה של הוועדה כי הוא ניסה להימנע מתשלום מסים". "לואי או בני משפחתו מעולם לא עברו על החוק", נמסר בהודעה. לואי, שמשקיע ותורם לאגודות צדקה בארץ, טען להגנתו כי החשבון בבנק LGT שימש להעברת כספים לארגוני צדקה בישראל.



לטענת הסנאט, LGT, הנמצא בבעלותה של משפחת המלוכה בליכטנשטיין, והבנק השווייצי UBS סייעו לאלפי אזרחים אמריקאים להימנע מתשלום מסים באמצעות הסתרת נכסים בחשבונות בנק סודיים ושמירה על זהותם. הסנאט צפוי לערוך היום שימוע בנושא היעלמות המסים בליכטנשטיין, כאשר העד המרכזי צפוי להיות היינריך קיבר, טכנאי מחשבים לשעבר ב-LGT שהצית את שערוריית העלמות המסים בליכטנשטיין. קיבר כאשר מכר מידע גנוב אודות לקוחותיו המערביים של הבנק לרשויות גרמניה.



בשנה שעברה נחשד לואי במעורבות בפרשת בנק לאומי, לאחר שחוקרי המשטרה העלו חשדות כי ראש הממשלה אהוד אולמרט ? ששימש באותה תקופה כשר האוצר - פעלו לתפור את מכרז בנק לאומי למידותיו של לואי, שבחן אותה עת אפשרות להשתתף בו. לואי עצמו הכחיש את החשדות, ותיק החקירה נגד אולמרט נסגר מכיוון שלא נמצאו ראיות לכך שהוא אכן סייע ללואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully