וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון: היחלשות הדולר ממשיכה להזניק את מדד המחירים לצרכן בארה"ב

TheMarker

17.7.2008 / 10:43

בבית ההשקעות מעריכים כי על אף המדד הגבוה הפד אינו צפוי להעלות הריבית בשל איום ההאטה על כלכלת ארה"ב

העלייה במדד המחירים אמנם חדה מהציפיות לעלייה בשיעור של 0.8% בלבד. מדד הליבה, המנטרל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה בשיעור של 0.3% שזו העלייה הגבוהה ביותר שלו מאז חודש ינואר וגם הוא חצה את קונצנזוס האנליסטים.



הסיבות העיקריות לעליית המדד בארה"ב הן העליות במחירי האנרגיה ובמחירי המזון.
מחירי האנרגיה בארה"ב עלו ב-6.6% ביוני, העלייה החדה ביותר מאז ספטמבר 2005, בעקבות זינוק של 10.1% במחירי הבנזין וזינוק של 10.4% במחירי הדלק. מחיר הגז הטבעי עלה בכ-4.9% ביוני. מחירי האנרגיה בארה"ב עלו בכ-24.7% בשנה האחרונה.

מחירי המזון בארה"ב עלו בכ-0.8% ביוני, עלייה אותה הובילה הקפיצה החדה ביותר במחירי הירקות מזה שבע שנים, 6.1%. מחירי הבשר עלו בכ-1.7%. מחיר המזון בארה"ב זינק בכ-5.3% בשנה האחרונה.



מבית השקעות מגדל מעריכים כי למרות כל עליות המחירים האמורות הפד עדיין לא אמור להעלות את הריבית וזאת, משום שהבנק המרכזי רואה את הסכנה באינפלציה ואת הסכנה בהאטה כלכלית כאיומים שווים על המשק האמריקני. כזכור, יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הזהיר אתמול כי האינפלציה בארה"ב תמשיך לעלות גם בהמשך השנה.

עוד נמסר כי התייקרות המחירים במזון ובאנרגיה פוגעת בצמיחה הכלכלית בארה"ב. מעניין לשים לב שמה שקורה בארה"ב הוא ההיפך ממה שקורה בישראל שם היחלשות המטבע המקומי מאיצה את האינפלציה לעומת השקל שהתחזק בתקופה האחרונה אל מול הדולר ולא בא לידי ביטוי בשיעור האינפלציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully