וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארט אפ ישראלי ישפר ביצועים גרפיים במחשב

גיא גרימלנד

17.7.2008 / 14:02

הסטארט-אפ הישראלי לוסיד סיים השבוע לפתח מנוע עיבוד בזמן אמת בשם הידרה. עד כה גייסה החברה כ-16.5 מיליון דולר מאינטל

הבשורה הבאה בשוק הכרטיסים הגרפיים יוצאת מישראל. הסטארט-אפ הישראלי לוסיד (LucidLogix Technologies) סיים השבוע לפתח מנוע עיבוד בזמן אמת בשם הידרה, המאפשר לשפר ביצועים גרפיים של מחשב אישי שבו מותקנים מספר מעבדים גרפיים.

מדי שנה משקיעים מיליוני גיימרים כסף רב כדי לשדרג חומרה, בהתאם לדרישות המשחקים. עיקר הבעיה היא בכרטיסים הגרפיים. שתי החברות המובילות בתחום, nVIDIA ו-ATI, מוציאות מדי שנה כרטיסים גרפיים העולים בעשרות אחוזים על ביצועיהם של כרטיסים קודמים. התוצאה - שוק שמגלגל מיליארדי דולרים בשנה וכאב בכיס לשחקנים.

nVIDIA ו-ATI החלו לפתח בשנים האחרונות טכנולוגיות המשלבות כמה מעבדים (LSI ו-Crossfire), אך הן עדיין לא מספקות את הסחורה במלוא מובן המלה: הן אמנם משפרות בעשרות אחוזים את הביצועים של הכרטיסים אבל לא ניתן לשלב כרטיסים באופן מלא: אם תשלבו שני כרטיסים גרפיים של 256MB לא תקבלו 512MB.

לעומת זאת, הידרה מאפשרת לבזר בזמן אמת את משימות העיבוד בין המעבדים ובכך יוצרת יתרון טכנולוגי משמעותי.

אופיר רמז, נשיא לוסיד וממייסדי החברה, אמר: "הפתרון שלנו מורכב מהתקן תוכנה שמבין בעזרת בינה מלאכותית מהן המשימות שהמשחק מציב, ומהתקן חומרה שמנהל את התהליך בקצב גבוה. המנוע מתלבש על כל כרטיס גרפי בכל רמת ביצוע. הוא יאפשר לגיימרים לקחת שני מעבדים ישנים ולקבל ביצועים טובים יותר ממעבד חדש אחד שיעלה פי שניים. אנחנו ממקדים בשלב ראשון את המנוע בשיפור ביצועי מחשב ביומיום, אבל החזון שלנו הוא להציע שיפור לכל שוק העיבוד הגרפי, לרבות גרפיקאים מקצועיים וגיימרים".

לוסיד מתכננת למכור את הידרה ליצרניות מחשבים אישיים, יצרניות לוחות אם ומפתחי מעבדים גרפיים. הפתרונות שלה צפויים להגיע לשוק במחצית הראשונה של 2009. לפי רמז, הידרה אינה דורשת שינויים בתוכנות קיימות ותומכת בסטנדרטים הקיימים של עיבוד גרפי. המשמעות היא שלוסיד יכולה להגיע לשוק במהירות ומבלי שתצטרך להשקיע בגיוס מפתחי משחקים או תוכנות לצדה.

בינתיים ההכרזה של לוסיד עשתה לא מעט רעש. "הטכנולוגיה של לוסיד לא יכלה להגיע אל השוק בזמן טוב יותר", אמר ג'ון פדי, נשיא חברת המחקר ג'ון פדי מחקר. "יש עוד דרך ארוכה עד שנגיע לתצוגה גרפית הקרובה למציאות, והשחקנים בשוק כיום פונים למעבדים מרובי ליבות ועיבוד מקבילי כדי לפתור את הקשיים. למערכת הידרה יש את הפוטנציאל לקחת את המשחק לדרגה הבאה".

עד כה גייסה לוסיד כ-16.5 מיליון דולר מאינטל ומקרנות ההון סיכון גיזה וג'נסיס. לוסיד הוקמה בידי אופיר רמז, שייסד בעבר את Enbaya, ומכהן כנשיא וכסמנכ"ל פיתוח עסקי, וד"ר ראובן בקלאש, המכהן כמנהל טכנולוגי ראשי. בקלאש הוא פרופסור בתחום המחשוב המקבילי באוניברסיטת בן-גוריון. בעבר יזם, בין השאר, את הקמת החברות Terra Computers ו-Hyperoll. משה שטיינר המשמש כמנכ"ל החברה, שימש בתפקידו הקודם כמנהל תפעולי בחברת אופלוס. בעבר שימש גם כמנכ"ל משותף במארוול ישראל (גלילאו).

לוסיד מעסיקה כ-60 עובדים ומתכננת לגייס עוד כ-40 עובדים נוספים, בעיקר לתפקידי תמיכה ושיווק. הטכנולוגיה של החברה תוצג באופן רשמי על ידי לוסיד בכנס של אינטל שייערך ב-18 באוגוסט בסן פרנסיסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully