וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי בנק ג'יי.פי מורגן ירדו ב-52%

הדר תדמור

17.7.2008 / 14:46

הסתכמו ב-2 מיליארד ד' ברבעון השני של השנה. הבנק נאלץ לרשום מחיקה של 1.1 מיליארד ד' בעקבות הפסדים הקשורים לסאבפריים

בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס, הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי שוק, רשם ירידה של 52% ברווחיו ברבעון השני של 2008. זאת, בשל ביצוע מחיקות והפסדים הקשורים לשוק הסאבפריים ובשל הוצאות הקשורות לרכישת בנק ההשקעות בר סטרנס במארס.

רווחי ג'יי.פי מורגן ברבעון השני הסתכמו ב-2 מיליארד דולר, או רווח של 54 סנט למניה. הבנק נאלץ לרשום מחיקה של 1.1 מיליארד דולר בעקבות הפסדים הקשורים לשוק הסאבפריים האמריקאי. בנוסף, הבנק רשם הפרשה של 540 מיליון דולר הקשורה לרכישת בנק ההשקעות בר סטרנס.

הכנסות הבנק האמריקאי רשמו ירידות גם כן, והסתכמו ב-18.4 מיליארד דולר לעומת 18.91 מיליארד דולר ברבעון השני של 2007.

ג'יי.פי מורגן הצליח לשרוד בעת משבר הסאבפריים בצורה טובה יותר מעמיתיו בוול סטריט. עד כה הצליח הבנק להימנע ממחיקות ענק. עד היום ביצע הבנק מחיקות של 9.2 מיליארד דולר. הבנק השלים ביוני את רכישת בר סטרנס עבור 1.4 מיליארד דולר. בכך נסתיימה עצמאותו של בנק אשר שרד את השפל הגדול וירידות נוספות בשווקים במהלך ההיסטוריה שלו, בת 85 השנים, אבל לא יכול היה לשרוד את משבר הסאבפריים.

בחודש מארס הודיע בנק ההשקעות כי נרכש בעשירית משווי השוק שלו, או שליש מהשווי בו הונפק לראשונה לציבור ב-85', בעסקה מעוררת תדהמה שנועדה להציל את בר סטרנס. בתחילה הציע ג'יי.פי מורגן לרכוש את בר סטרנס בעבור 2 דולרים למניה - סכום הקטן פי 10 משווי השוק של בר סטרנס באותם הימים. שבוע לאחר מכן, העלה הבנק את הצעת הרכש לבר סטרנס ל-10 דולר למניה.

מניית ג'יי.פי מורגן ירדה ב-28% במהלך 12 החודשים האחרונים. זאת, לעומת נפילה של 69% במניית ענקית הפיננסים סיטי (לשעבר סיטיגרופ) וירידה של 54% במניית בנק אוף אמריקה. עד כה השנה ירדה מניית ג'יי.פי מורגן ב-15% ונסגרה אתמול ברמה של 35.94 דולר בבורסת NYSE.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully