וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמלאי ביקור חולים עדיין מחכים לכסף

רוני רוזמן

17.7.2008 / 15:46

כונס הנכסים של ביה"ח הודיע כי בקופת הפירוק 132 מיליון שקל. בהסתדרות מקווים שההודעה תזרז את אישור הסדר הפנסיה שגיבשו עם האוצר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

בית המשפט קיים היום דיון נוסף בבקשתם של גמלאי בית החולים ביקור חולים לקבל את תשלומי הפנסיה המגיעים להם. זה כבר כמה שנים שגמלאי בית החולים שנכנס לפירוק ונמכר מנהלים מאבק על זכויותיהם, ונראה שהיום חלה התקדמות מה בתהליך הארוך והמייגע. כונס הנכסים הרשמי של בית החולים הודיע להסתדרות החדשה כי בקופת הפירוק של בית החולים נמצאים כ-132 מיליון שקל, סכום שעשוי לגדול לאחר מכירת נכסים של בית החולים וניצול העודף התפעולי שלו.

הודעת הכונס עשויה לזרז את סיומה השמח של סחבת מתמשכת בכל הקשור לפנסיה של גמלאי ועובדי ביה"ח. מאז רכישת ביקור חולים ע"י ארקדי גאידמק, לפני כ-9 חודשים, הגישה ההסתדרות בקשות רבות לכונס להעביר מידע על הסכום שהצטבר, ורק עתה נענתה. ביהמ"ש המחוזי בירושלים שמע היום את הדברים וקבע דיון נוסף בעניין בעוד שבועיים. בדיון הבא יובאו בפני ביהמ"ש מלוא הפרטים ביחס למשאביו ומצבו של בית החולים, בתקווה להגיע להחלטה ביחס לגורלם של גמלאיו.

"הכנ"ר למעשה הודיע לנו על הסכום שאמור לעבור לטובת תשלומי הפנסיה" אמר היום היועץ המפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן. "עתה, משהוסר חוסר הוודאות לגבי הסכום הקיים בקופת הפירוק, אנו מקווים שביהמ"ש יקבל את ההחלטות הנכונות ויאפשר את העברת הכסף, כדי שנוכל לבצע את ההסדר אליו הגיע האוצר עם ההסתדרות".

על-פי ההסדר של ההסתדרות עם משרד האוצר מלפני כשנה, הסכום שהעביר איש העסקים ארקדי גאידמק לקופת הפירוק עבור ביה"ח, בסך כ-32 מליון דולר, יועבר לכיסוי הפנסיה של הגמלאים והעובדים. על-פי ההסדר, יקבלו הגמלאים כ-80%-90% מגמלתם, ואילו העובדים כ-65%-70%. כיום מקבלים הגמלאים כ-55% בלבד. כעת ממתינים בהסתדרות שביהמ"ש יאשר את ההסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully