וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזית גלוב על סף הרכישה הגדולה בתולדותיה

17.7.2008 / 16:15

צפויה לרכוש את חברת הנדל"ן האוסטרית מיינל יורופיאן לנד בכ- 800 מיליון יורו. חברה עוסקת בייזום ואחזקה של מרכזים מסחריים

חברת גזית גלוב, שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל, מצויה צעד אחד לפני סגירת עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה. אתמול אשרה אסיפה מיוחדת של בעלי המניות של חברת הנדל"ן המניב האוסטרית, מיינל יורופיאן לנד (MEL), את רכישת השליטה בה על ידי גזית גלוב וקרן השקעות נדל"ן של בנק ההשקעות סיטי (CPI).זאת באמצעות השקעה בהיקף של 800 מיליון יורו.

מיינל עוסקת בייזום ואחזקה של מרכזים מסחריים מעוגני סופרמרקטים, ומנהלת כ-160 נכסים בהיקף של כ-2.7 מיליארד יורו. החברה נסחרת בבורסת וינה, לפי שווי שוק של 1.6 מיליארד יורו. מאז ההודעה על העסקה של גזית גלוב, מניית החברה האוסטרית ירדה ב-18%.

העסקה צפויה להיסגר עד סוף החודש. עם השלמתה תהיה לגזית גלוב נוכחות כמעט בכל אירופה. שכן בנוסף לפעילותה במדינות הבלטיות, סקנדינוויה, בולגריה וגרמניה, מיינל מנהלת כ-160 נכסים בהיקף של כ-2.7 מיליארד יורו, הפרושים בפולין, רוסיה, צ'כיה, הונגריה, סלובקיה, לטוויה, רומניה וטורקיה, וכן במקומות נוספים.

גזית גלוב ו-CPI יבצעו את ההשקעה במיינל במספר שלבים: השקעה של 500 מיליון יורו באג"ח להמרה (לא סחירות) המקנות זכויות הצבעה, וכן קבלת 30 מיליון אופציות הניתנות למימוש למיינל; השתתפות בהנפקת זכויות בהיקף של 300 מיליון יורו שתבצע מיינל תוך 6 חודשים ממועד השלמת הסכם ההשקעה; ולבסוף, אופציה לרכישת מניות (ואופציות) בהיקף של 200 מיליון יורו (בניכוי סכומים שיושקעו במסגרת הנפקת זכויות).

כמו כן, סוכם בין גזית גלוב ל-CPI, כי CPI תגדיל את אחזקתה בשותפות ל-46%, וגזית גלוב תחזיק ב-54%. עם סגירת העסקה יוחלף הדירקטוריון הנוכחי של מיינל בדירקטוריון חדש, שצפוי לכלול שבעה דירקטורים, מתוכם ארבעה נציגים של גזית-גלוב, כאשר כצמן יכהן כיו"ר דירקטוריון מיינל. רו"ח רחל לוין תיכנס לתפקיד מנכ"לית מיינל עם סגירת העסקה. לוין שימשה בין השאר עד לפני כשנתיים כמנכ"לית ונשיאה של חברת פלאזה סנטרס, המרכזת את הפעילות של אלביט הדמיה של מוטי זיסר, בתחום הייזום לנכסים מניבים במרכז ומזרח אירופה, וכן בהודו.

מיכאל בר חיים, מנכ"ל גזית גלוב, מסר: "אישור אסיפת בעלי המניות של MEL הינו שלב חשוב וקריטי בתהליך סגירת עסקת הרכישה, ואנו שמחים להודיע היום על השלמתו בהצלחה. אנו רואים בהשלמת עסקה זו, על רקע תקופת אי הוודאות והסערה בשווקי ההון בעולם, צעד נוסף לקראת ביסוס מעמדה של גזית גלוב כאחת מחברות הנדל"ן המובילות בתחומה. אנו מאמינים כי חוזקה הפיננסי של הקבוצה, עליה אנו שוקדים ללא הרף בשנות פעילותנו הרבות, תאפשר לנו להמשיך ונצל את מצב השווקים הנוכחי לאיתור הזדמנויות נוספות, הן בטריטוריות בהן אנו פועלים והן בטריטוריות חדשות."

מימון הרכישה ע"י גזית גלוב תיעשה באמצעות מקורות עצמיים ומימון בנקאי. החברה התקשרה עם קונסורציום בהובלת בנק הפועלים בהסכם להעמדת קו אשראי על ידי הבנק, בהיקף של 400 מליון אירו לתקופה של 3 שנים עם אופציה להארכה בשנה נוספת, בתנאים המקובלים כיום במערכת הבנקאית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully