וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המידע הכלכלי על חייבים יהיה נגיש להוצאה לפועל

צבי זרחיה

17.7.2008 / 16:48

בנקים וחברות האשראי יספקו פרטים על מצבו הכלכלי של החייב ללא צורך בהסכמתו, עובדה שתקל על הגבייה. כך החליטה ועדת החוקה

הבנקים וחברות האשראי יספקו פרטים על מצבו הכלכלי של החייב ללא צורך בהסכמתו. כך החליטה בצהריים ועדת החוקה שאישרה את העלאתם להצבעה בקריאה השנייה והשלישית של סעיפים בעניין, במסגרת חוק ההוצאה לפועל. הסעיפים נוגעים למידע שאותו יחויבו גופים פיננסיים ואחרים לספק אודות החייב.

על פי הנוסח, רשאי רשם ההוצאה לפועל לצוות על גופים שונים - מיוזמתו או על פי בקשת הזוכה - למסור לידיו מידע אודות חייב אשר הינו בעל יכולת וממשתמט מחובותיו, ללא צורך בחתימה על כתב ויתור סודיות מצד החייב.

מדובר בשינוי משמעותי בדיני ההוצאה לפועל, מאחר שעד עתה נדרשת הסכמה של החייב לוויתור על סודיות, מה שמקשה ולעתים קרובות אף מסכל את בירור מצבו הכלכלי של החייב וגביית חובותיו.

לפי הנוסח שאושר, יוכל רשם ההוצאה לפועל להורות למוסד לביטוח לאומי למסור לידיו מידע על מקורות ההכנסה של החייב, גובה הכנסתו ומספר חשבון הבנק שלו. ממרשם האוכלוסין יוכל הרשם לקבל מידע על יציאותיו של החייב לחוץ לארץ וכניסותיו לישראל. מרשות הרישוי יוכל הרשם לקבל מידע על כלי הרכב הרשומים על שמו של החייב.

רשם ההוצאה לפועל גם יוכל לקבל מ"בזק" ומחברות הסלולר מידע אודות הוצאות החייב בגין שיחות טלפון ומחברת החשמל יוכל הרשם לקבל מידע אודות צריכת החשמל של החייב.

בנוסף, יוכל הרשם לקבל מהבנקים את פירוט התנועות בחשבון העובר ושב של החייב בשנה החולפת ומחברות האשראי יהיה זכאי הרשם לקבל את פירוט הוצאותיו של החייב.

גופים נוספים מהם יוכל הרשם לקבל מידע: כונס הנכסים הרשמי, רשם העמותות, מרשם המקרקעין, רשם כלי שיט, רשם כלי טיס, חברות ביטוח ועוד.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), סירב לכלול ברשימת הגופים את רשות המסים, מחשש כי זליגת מידע תרתיע נישומים מהעברת דיווח אמיתי ומלא על הכנסותיהם לרשויות המס.

בן-ששון: "אישרנו סעיפים שנועדו להקל על זוכים לקבל את מה שמגיע להם בדין, אך באותה עת יטיבו גם עם החייבים, שחובותיהם ייעצרו ותפיתחם תיפסק בנקודת זמן שיש ממנה חזרה. החוק כולו ייעל את מערכת ההוצאה לפועל ואני מאמין שזוכים, כמו גם חייבים, ייצאו ממנו נשכרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully