וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: מדד המחירים לצרכן עלה בחודשים ינואר-יוני ב-2.3%

TheMarker

17.7.2008 / 16:07

להערכת כלכלני לאומי, במחצית השנייה של השנה צפויה האטה מסוימת בקצב עליית המחירים

קצב עליית המחירים בשנה שהסתיימה בחודש יוני הסתכם בכ-4.8% ומשקף את הסטייה המשמעותית מיעד האינפלציה של 1% עד 3%. להערכת כלכלני לאומי, במחצית השנייה של השנה צפויה האטה מסוימת בקצב עליית המחירים, כאשר האינפלציה בשנת 2008 כולה צפויה להסתכם בכ-4%, בקירוב.
חזרה לתחום יעד האינפלציה צפויה רק במהלך המחצית הראשונה של שנת 2009, כאשר על פי הערכות הנוכחיות, בשנה זו קצב עליית המחירים עשוי להיות נמוך מאמצע היעד. ברקע הדברים, השפעת ההאטה הצפויה במשק והערכה כי העליות החדות במחירי חומרי הגלם האנרגיה שהיו השנה לא יחזרו על עצמן גם בשנה הבאה.



סחר החוץ של ישראל: היצוא ממשיך לגדול...



בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הגירעון המסחרי של ישראל בכ-6.5 מיליארד דולר לעומת כ-3.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. חלק ניכר מגידול זה מקורו בעליית מחירי האנרגיה אשר הביאה לעלייה של כ-2.9 מיליארד דולר ביבוא חומרי אנרגיה.
על רקע תיקון כלפי מעלה בנתוני הרביע השני של השנה, רשם היצוא גידול בשיעור דולרי של כ-4.1% בהשוואה לרביע הראשון וממשיך את מגמת התרחבות היצוא הנמשכת תקופה ארוכה. יחד עם זאת, יש לזכור כי הצגת הנתונים במונחי דולר משקללת בתוכה הן את השינוי במחירי היצוא והן את השפעת שער החליפין בין הדולר לשאר המטבעות של סחורות היצוא של ישראל. בתקופה הנוכחית בה ישנם שינויים חדים בשערו של הדולר תוך היחלשות משמעותית שלו מול מטבעות רבים יכולה הצגה זו להיות שונה, אף באופן משמעותי, מהצגת התפתחות היצוא במונחים כמותיים (נפח).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully