וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני גננים תובעים 208 אלף שקל מחברת הגננות מרכזי שליטה, לאחר שעבדו בביתו של מוטי זיסר בפתח תקווה

הילה רז

17.7.2008 / 15:37

התובעים: יש צורך במסר ברור לקבלני ענק, שאין לזלזל בקבלני משנה קטנים הנעדרים השפעה כלכלית

לטענת הגננים, אלי יפרח ואלי מוסאי, במרץ 2007 הם חתמו על הסכם לשם ביצוע עבודות גינון, והיה עליהם לסיים את עבודתם עד לסוף יולי 2007. לפי ההסכם, טוענים השניים, היה עליהם לבצע עבודות תחזוקה גם ארבעה חודשים לאחר סיום העבודה.



הגננים מציינים כי נאמר להם בעל פה כי לוח הזמנים קשיח ועליהם להימנע משתילה לאחר שנת שמיטה, מאחר ומשפחת זיסר שומרת מצוות.



לדברי הגננים, המיוצגים על ידי עו"ד רוני שדה, עוד בתחילת עבודתם בביתו של זיסר, ביולי 2007, הם גילו כי בשל העדר נוכחות מנהל עבודה מטעם חברת מרכזי שליטה - כקבלנית הראשית - קיים חוסר תיאום בין קבלני המשנה הרבים וריבוי העובדים. לטענתם, מרכזי שליטה לא הקפידה על קיום תקנות בטיחות ונזקים רבים נגרמו לעבודות הגינון והם נדרשו לתקנם.



לטענת הגננים, כתוצאה מהגורמים המפריעים לא התאפשר להם לבצע את עבודתם ולסיימה במועד והם נאלצו להישאר בבית גם לאחר סיום העבודות. זאת כדי להקטין את נזקיהם ולהתקדם בביצוע העבודות.



לדברי הגננים, אף שההסכם עמם נחתם מול חברת מרכזי שליטה, דרשה מהם החברה כי חשבוניות המס עבור התשלומים הראשונים שלהם יועברו אליה באמצעות חברת ע.ר. יצחקי ובניו, חברה לבנין ועבודות ציבוריות, אף שבין התובעים לבין יצחקי לא התקיימו יחסים חוזיים.



לפי התביעה, לאחר שסיימו הגננים את עבודתם, הם הגיעו במהלך פברואר השנה לביתו של זיסר לצורך ביצוע עבודות תחזוקה, וגילו להפתעתם כי בבית החל לעבוד קבלן גינון חדש, לפי תוכניות חדשות. למעט אי עקירת העצים ששתלו, עקר הקבלן החדש את כל הצמחייה ואת מערכת ההשקיה והדשא המרכזי.

לטענת הגננים, לאחר סיום עבודתם פנו למנהל הפרויקט וביקשו לקבל את התמורה המגיעה להם. בקשותיהם נדחו על ידי מנהל הפרויקט והם פנו לזיסר ורעייתו כבעלי הבית. כתוצאה מפנייתם הם זומנו לפגישה במשרדי מרכזי שליטה, ולדבריהם נמסר להם כי מרכזי שליטה מכירה בחוב בסך כ-46 אלף שקל, ומנגד קיזזה סכומים ניכרים בגין בדיקות וביטוח. בנוסף היתנה מנהל הפרויקט את התשלום בכך שהגננים יחתמו על טופס היעדר תביעות.



הגננים סירבו ופנו באמצעות בא כוחם למנהל הפרויקט בדרישה לקבלת חוב בגין עבודתם והנזקים שנגרמו להם בסך כ-154 אלף שקל. בתביעה שהגישו כעת הם תובעים סכומים נוספים בגין מניעת כושר השתכרות ועוגמת נפש.



לדבריהם "בשל חריגותו של המקרה, כמו גם אטימות הנתבעת, גבהות הלב והזלזול בתובעים, חוסר האונים והסבל העצום שעלול להיגרם להם ולבני משפחותיהם, יהיה על בית המשפט להיעתר לתביעה". לטענתם "בפסק דין שכזה יהיה משום מסר ברור לקבלני ענק, שאין לזלזל באותם קבלני משנה קטנים הנעדרים כוח פוליטי או השפעה כלכלית".



מוטי זיסר מסר בתגובה: "עיתון לא צריך לשמש במה למי שמנסה לסחוט כסף שלא מגיע לו כדין. כל מי שעבד בבית קיבל את מלוא שכרו"


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully