וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ סטארק עיצב את היאכטה הראוותנית ביותר בעולם עבור האוליגרך מלניצ'נקו

סוכנויות הידיעות

17.7.2008 / 14:38

היאכטה A - שעלתה 300 מיליון דולר וארוכה ממגרש כדורגל - מעוצבת בניגוד לשמרנות המקובלת בתחום



היא לא הכי גדולה. היא לא הכי יקרה. אבל היאכטה A, שתוכננה ונבנתה על ידי פיליפ סטארק בעבור המיליארדר הרוסי אנדריי מלניצ'נקו, היא היאכטה מעוררת הגלים ביותר בגלל עיצובה יוצא הדופן. A גדולה באורכה ממגרש כדורגל, ועלתה לבעלים שלה 300 מיליון דולר. העיצוב שלה עומד בסתירה גדולה לשמרנות המקובלת בענף היאכטות - דיווח "וול סטריט ג'ורנל". במקום עיצוב רחב ופתוח, כמקובל, היא סגורה ונראית יותר כמו סטי"ל מאשר ארמון משייט.







היאכטה היקרה ביותר בעולם "אקליפס", הנבנית בימים אלה עבור רומן אברמוביץ', תעלה 500 מיליון דולר. והיאכטה הארוכה ביותר בעולם - באורך 416 רגל - שייכת לפול אלן, ממייסדי מיקרוסופט.



מלניצ'נצקו עשה את הונו ממכרות פלדה ופחם ומפעלי כימיקלים. מלניצ'נקו ידוע בראוותנותו, ובשנים האחרונות עלה לכותרות לאחר ששכר את הזמרות ויטני יוסטון וכריסטינה אגילרה שיופיעו בחתונתו לדוגמנית אלכסנדרה ניקוליץ' ב-2005. מעשה נוסף של ראוותנות היה תשלום 2 מיליון דולר לזמרת ג'ניפר לופז כדי שתופיע ביום הולדתה ה-30 של רעייתו בשנה שעברה.



ניקוליץ', רעייתו של מלניצ'נקו, ערכה שינויים בעיצוב הפנים של היאכטה וציפתה את קירות התאים בעור בצבע קרם - למרות התנגדותו של סטארק. היאכטה מכילה גם רהיטים מפלדת אל חלד בניגוד לרהיטי המהגוני וצבעי הברונזה המקובלים ביאכטות. במרכז כל תא מגורים ביאכטה יש ג'קוזי, ובחדר העליון ביותר ב"מגדל" היאכטה - חדר השינה של מלניצ'ינקו - נמצאת מיטה מסתובבת המאפשרת לו לראות את הנופים מהחלונות הפנורמיים בחדר.



A מצוידת גם במנחת מסוקים, רחפת ומקום חנייה למכונית הבעלים. בנוסף יש בה יותר מ-12 מסכי פלזמה ו-100 רמקולים´ונדרש צוות של 35 עובדים לתפעל אותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully