וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: הורים לא אחראים לתאונה שגרם בנם בן ה-17 לאחר שגנב רכב שהשכירו

עידו באום

17.7.2008 / 11:23

השופט דן בתביעתה של חברת ההשכרה ניו בסט חברה לרכב בע"מ נגד ההורים ובנם



הורים אינם אחראים לנזק שגרם בנם בן ה-17.5 לכלי רכב ששכרו, לאחר שהבן נטל את הרכב השכור ללא רשות וגרם לתאונה - כך קבע לאחרונה שופט בית משפט השלום בירושלים, אריה רומנוב. השופט דן בתביעתה של חברת ההשכרה ניו בסט חב' לרכב בע"מ נגד ההורים ובנם.



מפסק הדין עולה כי אביו של הנער שכר רכב מסחרי מסוג פיאט דובלו לצרכי עבודה. באוגוסט 2005 בסמוך לשעה 4 לפנות בוקר, שעה שהוריו נמו את שנתם, נטל הבן ללא רשות הוריו, את מפתחות הרכב, ויצא לנהוג ברכב. הגם שבאותה עת טרם היה בעל רישיון נהיגה.



הבן הספיק לנסוע ברכב מרחק קצר בלבד בטרם איבד שליטה ברכב, פגע בחומת בטון של גינה ציבורית ובעמוד תמרור שהיה מוצב על המדרכה, ונעצר. כתוצאה מהפגיעה בעמוד התמרור, נפל העמוד על משאית חונה וגרם לה נזק. בתאונה ניזוקו הרכב, המשאית, חומה ותמרור. גם הבן נחבל. הנזקים לכלי הרכב נאמדו בכ-80 אלף שקל.



חברת ההשכרה טענה כי ההורים התנהגו ברשלנות כאשר לא צפו את התנהגות בנם. ההורים טענו כי בנם היה ילד נורמטיווי, וכי אין לדרוש מהם לצפות מראש ולמנוע התנהגות מסוג זה. השופט קיבל את טענת ההורים, וקבע כי "בנסיבות רגילות של משפחה, בה מתקיימים יחסי אמון וקרבה בין הורים לילדיהם, לא ניתן לקבוע, כי על ההורים ל?צפות לכך, שילדיהם יפרו את אמונם".



השופט ציין כי לאחר האירוע כעס האב על בנו, "ואף הגיש נגדו תלונה במשטרה בגין גניבה. מאז האירוע, עלו יחסיהם על שרטון, והשניים כמעט שלא החליפו דברים ביניהם מאותה עת, ואף ניהלו בנפרד את ענייניהם בתיק שלפניי". לסיכום, חייב השופט את הבן בלבד לפצות את חברת ההשכרה בסך של 64,624 שקלים בגין נזקיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully