וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחיה של חברת ניהול הקרנות בלאקרוק עלו ב-23% ברבעון השני בעקבות נהירת משקיעים לקרנות החברה

סוכנויות הידיעות

17.7.2008 / 17:39

הרווח הנקי של בלאקרוק עלה ל-274.1 מיליון דולר ברבעון השני; מניית החברה מזנקת ב-9%



חברת ניהול הקרנות בלאקרוק דיווחה היום על עלייה של 23% ברווחיה ברבעון השני של 2008. זאת, לאחר שמשקיעים שביקשו להגן על עצמם מפני הטלטלות בשוקי המניות והאג"ח הזרימו כספים לקרנות שבניהול החברה.



הרווח הנקי של בלאקרוק במהלך הרבעון עלה ל-274.1 מיליון דולר, או 2.05 דולר למניה, לעומת 222.2 מיליון דולר או 1.69 דולר למניה ברבעון המקביל שנה קודם לכן. הכנסותיה של החברה הסתכמו במהלך הרבעון ב-1.39 מיליארד דולר, גידול של 26% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תחזיות הכלכלנים היו כי החברה תרשום רווח של 1.97 דולר למניה ברבעון השני.



בלאקרוק רשמה שבעה רבעונים רצופים של רווחים רבעוניים, לאחר שמשקיעים הזרימו יותר מ-24.2 מיליארד דולר לקרנותיה. מבלאקרוק, המנהלת נכסים בשווי 1.3 טריליון דולר, נמסר גם כי בנק ההשקעות , בעל המניות הגדול בחברה, הסיר את תכניתו למכור את חלקו במניותיה.



"מריל לינץ' החליט לא למכור את מניותיו בבלאקרוק, והסכמנו במשותף להרחיב ולחזק את הסכמי השיתוף הגלובליים שלנו", אמר מנכ"ל בלאקרוק, לורנס פינק. מריל לינץ' מחזיק ב-49% ממניות בלאקרוק, אותן רכש ב-2006 במסגרת עסקה בה רכשה בלאקרוק את יחידת הקרנות של מריל לינץ' תמורת 9.5 מיליארד דולר.



במהלך הרבעון השני הזרימו משקיעים 16.7 מיליארד דולר לקרנות האג"ח של בלאקרוק, 6 מיליארד דולר לקרנות המשקיעות במניות ו-1.5 מיליארד דולר לקרנות הגידור והנדל"ן של החברה. עסקי הייעוץ הפיננסי של החברה זינקו גם הם במהלך הרבעון, לאחר שהחברה נבחרה ב-24 במארס על ידי הבנק הפדרלי לפקח על מכירת בנק ההשקעות בר סטרנס לג'יי.פי מורגן צ'ייס, ולאחר ש-UBS ביקש מהחברה לסייע לו בניהול נכסי המשכנתאות שברשותו.



במאי האחרון רכשה בלאקרוק אג"ח מגובות במשכנתאות סאבפריים, פריים ואלט-A, מענק המשכנתאות השווייצי UBS תמורת 15 מיליארד דולר. זאת, למרות שערכן הנומינאלי עומד על 22 מיליארד דולר. מניית החברה, שנפלה ב-17% מאז תחילת השנה, מזנקת כעת ב-9%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully