וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילות המט"ח של אקסלנס נסגרה ויעקב הרפז הקים חברה עצמאית; אקסלנס: הפעילות אינה מהותית

טל לוי

17.7.2008 / 11:52

הרפז ואקסלנס הקימו לפני 8 שנים את גלובל מרקטס, שעסקה בייעוץ בתחום המט"ח ובגידור סיכונים ■ לפני מספר חודשים החליט הרפז לפעול באופן עצמאי ולכן החיה מחדש את אלפא-בול, וכיום היא עוסקת בתחום המט"ח

אקסלנס פעלה ב-8 השנים האחרונות בשוק המט"ח באמצעות חברת גלובל מרקטס, בה היא שותפה עם יעקב הרפז. הרפז החזיק ב-33% מגלובל באמצעות חברת אלפא-בול שבשליטתו ואקסלנס החזיקה ב-67%. לפני מספר חודשים החליט הרפז לפעול באופן עצמאי ולכן החיה מחדש את אלפא-בול, וכיום היא עוסקת בתחום המט"ח. באקסלנס בחרו לסגור את פעילות המט"ח לאחר שהרפז עזב.



בקופתה של גלובל מרקטס היו כ-30 מיליון שקל והם נחלקו על פי השותפות: אלפא בול לקחה 10 מיליון שקל והיתרה נותרה בידי אקסלנס. הרפז מצידו, לקח עימו את הצוות של גלובל מרקטס, לרבות מנהל חדר העסקות לשעבר, אילן אנגל, וכעת עוסקת אלפא בול באותם תחומים, כלומר בייעוץ לחברות בתחום המט"ח וביצוע גידור סיכונים במטבע.



הרפז הוא דמות ותיקה ומוכרת בשוק ההון: בשנות ה-80 עבד בוול סטריט ולאחר מכן בבנק הפועלים ובבנק מזרחי-טפחות. אלפא-בול עצמה ממשיכה לפעול במגדל משה אביב, אולם המשרדים עברו מקומה 17 לקומה 33. כעת נותר בגלובל מרקטס עובד אחד שמתחזק את המוצרים המבנים (סטרקצ'רים) שהנפיקה בעבר וככל הידוע הוא צפוי להישאר בחברה.



מחברת אקסלנס נמסר בתגובה כי "המודל העסקי של גלובל מרקטס לא התאים לתנאי השוק הנוכחיים, ועל כן הוחלט להעביר את השירותים שהוצאו לחברת ניהול ההשקעות".



"פעילות המט"ח של אקסלנס גלובל מרקטס בשנים האחרונות אינה מהותית, מאחר שבאקסלנס הגענו למסקנה שחדרי עסקות המט"ח החוץ בנקאיים הולכים ונעלמים, למעט עבור הספקולנטים ואקסלנס לא מגדירה עצמה כחדר עסקות ספקולנטי. מאז 2006 פעילות גלובל מרקטס הולכת וקטנה והיא זניחה ובלתי מהותית לחברה", אמר מנכ"ל אקסלנס נשואה, דוד ברוך.



לדברי ברוך, "גלובל מרקטס תחל בקרוב לעסוק בפעילות של מוצרים פיננסיים מורכבים וזה יהיה המיקוד העסקי שלה". אקסלנס תמשיך לפעול בשוק המט"ח מתוקף הפעילות של חברת תעודות הסל קסם, שמפעילה גם תעודות בתחום המט"ח. ברוך הוסיף כי לקוחות גלובל מרקטס ממשיכים לפעול באמצעות אקסלנס בתחומים פיננסיים אחרים.



באשר לשמועות לפיהן קרן הגידור GEAM של אקסלנס, הפועלת בשווקים המתעוררים, נמצאת בהליכי סגירה בשל תשואות נמוכות, אומר ברוך כי "הקרן אינה בהליכי סגירה והעסקים בה כרגיל". ברוך אומר כי קרן גידור יכולה להסגר בשני מצבים: אם קשה להרחיב אותה ואם המשקיעים מחליטים לצאת וכי הקרן "עוברת כל הזמן הליכי בדיקה וסקירה והחברה מדווחת באופן שוטף על פעילויותיה".



ליומן ארועים כלכלי


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully