וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית העלתה את תחזית הצמיחה העולמית שלה ל-4.1%: “משבר האשראי היה פחות חמור מהצפוי"

סוכנויות הידיעות

17.7.2008 / 18:46

עם זאת, הקרן הזהירה מפני איום האינפלציה, והעלתה את תחזית האינפלציה שלה עבור שוקי העולם

הקרן נימקה את העלאת התחזית לכך שמשבר האשראי ברבעון הראשון היה פחות חמור מהצפוי. עם זאת, הקרן הזהירה כי איום האינפלציה גובר, והעלתה את תחזית האינפלציה שלה. "האינפלציה היא חשש הולך וגובר שצפוי להגביל את תגובת קובעי המדיניות המוניטרית להאטה בצמיחה", נאמר בדו"ח שפרסמה הקרן היום.



הקרן העלתה את תחזית האינפלציה במדינות מפותחות ל-3.4% ב-2008 לעומת תחזית אינפלציה של 2.6% עבור מדינות אלה באפריל. עבור מדינות מתפתחות ומתעוררות, העלתה הקרן את תחזית האינפלציה ל-9.1% לעומת תחזית של 7.4% באפריל.



קרן המטבע העלתה תחזיות עבור 6 מבין קבוצת 7 המדינות המתועשות - כולן מלבד קנדה - והעלתה אף את התחזיות עבור מדינות BRIC (ברזיל, רוסיה, הודו וסין). "בשווקים מתעוררים רבים, יש להדק את המדיניות המוניטרית, להגביל את המאזנים הכספיים, ובמקרים מסויימים גם להתיר את קיבוע המטבע על מנת להביא להיפוך מגמת ההתייקרות", נכתב בדו"ח. עוד נכתב כי הצמיחה בעולם המתפתח צפויה להאט.



קרן המטבע צופה כי כלכלת ארה"ב תצמח ב-1.3% ב-2008 לעומת תחזית לצמיחה של 0.5% שפורסמה באפריל. זו היתה העלאת התחזית החדה ביותר בקרב מדינות ה-G7. תחזית הצמיחה של הקרן עבור ארה"ב בשנה הבאה היא 0.8% לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 0.6%.



עבור גוש היורו, צופה קרן המטבע צמיחה של 1.7% ב-2008 לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 1.4%. את הגידול בצמיחה צפויה להוביל גרמניה, לפי הדו"ח. תחזית הצמיחה עבור יפאן הועלתה מ-1.4% ל-1.5%. עבור קנדה, הורידה הקרן את תחזית הצמיחה ב-2008 מ-1.3% ל-1%. כלכלת סין צפויה לצמוח ב-9.7% השנה, כלכלת הודו ב-8% וכלכלת רוסיה ב-8% - כל התחזיות הועלו לעומת התחזית של אפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully