וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבשורה מהכור הגרעיני בדימונה: הדיאטה הטובה ביותר - דלת פחמימות

זאב ינאי

17.7.2008 / 11:00

מחקר של אוניברסיטת בן גוריון: דיאטת אטקינס היעילה ביותר בהורדת משקל וכולסטרול ■ המחקר נערך במשך שנתיים תמימות ו-85% מהנבדקים דבקו בדיאטה שבחרו בה - פרקי זמן ארוכים בהרבה ממחקרים מקבילים ■ הנתונים התאפשרו בזכות קיום המחקר בכור ■ "העובדים



ניסוי ישראלי עשוי לשבור את שוק הדיאטות דלות השומן. מחקר שנעשה בכור הגרעיני בדימונה הוכיח את יעילותה של דיאטת אטקינס דלת-הפחמימות, ומיצב אותה כטובה ביותר - כך מדווחת סוכנות הידיעות איי.פי בידיעה שהפכה לאחת מהעשר הידיעות הנקראות ביותר בעולם הבוקר. במחקר הארוך ביותר ורחב ההיקף ביותר שנעשה בתחום הדיאטות, נתגלה כי הירידה המשמעותית ביותר ברמת הכולסטרול נרשמה בקרב נחקרים שהיו תחת משטר דיאטתי דל-פחמימות.



כל שלוש הדיאטות - דלת-פחמימות, דלת-שומן וזו המכונה "דיאטה ים-תיכונית" (המבוססת על עוף, דגים, שמן זית ואגוזים) - סייעו בהפחתת משקל ובשיפור תמונת הכולסטרול בדם. ירידת המשקל הממוצעת לאחר שנתיים בקרב הנבדקים לא היתה מרשימה כלל וכלל. בקבוצת הדיאטה דלת-הפחמימות נרשמה ירידה של 4.673 ק"ג; בקבוצת הדיאטה הים-תיכונית 4.537 ק"ג; ובקבוצת הדיאטה דלת השומנים רק 2.949 ק"ג.



המחקר נערך במשך שנתיים תמימות ו-85% מהנבדקים דבקו בדיאטה שבחרו בה - פרקי זמן ארוכים בהרבה ממחקרים מקבילים. נתונים אלו התאפשרו בזכות מיקום המחקר - הכור הגרעיני בדימונה. במחקר השתתפו 322 עובדי המתקן, אותו כינו בעבר גורמים רשמיים "מפעל הטקסטיל בדימונה". אלו אוכלים מדי יום את הארוחה המרכזית שלהם - ארוחת הצהריים - בקפיטריה.



"העובדים אינם יכולים פשוט לצאת מהעבודה לארוחת צהריים בסאבוויי או במקדונלד'ס", הסביר ד"ר מאיר סטמפר, ממחברי הדו"ח ומרצה לאפידמיולוגיה ותזונה בבית הספר לבריאות הציבור של הארוורד. העובדים הופנו בקפיטריה למזנונים שהופרדו אחד מהשני לפי מרכיבי הדיאטות השונות. בנוסף, החוקרים הנחו את עובדי הכור הגרעיני לגבי תזונה נכונה בשאר ארוחות היום והקפידו על מילוי שאלונים שעקבו אחר התקדמותם ודבקותם במחקר.



"זו הוכחה ניצחת", הצהירה אבי בלוך מקרן ד"ר רוברט סי. וורוניקה אטקינס, שמימנה את המחקר. עם זאת מדגישה החוקרת הראשית, ד"ר איריס שי מאוניברסיטת בן-גוריון בבאר-שבע, קרן אטקינס לא התערבה בשיקולים האקדמיים. היא לא עיצבה את שיטות המחקר ולא היה לה יד בדו"ח התוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully