וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר לא מוותר: דורש משר הביטחון לקיים מכרז לרכישת חשמל מיצרנים פרטיים

אבי בר-אלי

17.7.2008 / 20:24

OPC: נוכל למכור חשמל במחיר אטרקטיבי יותר; דוראד: המשך התנהלות קנטרנית של עופר

לפני כחודש נחתם הסכם הפשרה בין המדינה לבין קבוצת OPC, אשר הפשיר את זכייתה במכרז להקמת תחנת-כוח בהיקף 370 מגה-וואט במישור רותם שבנגב. בכך, הצטרפה למרוץ אחר הקמת התחנה הפרטית הגדולה הראשונה בישראל ? מול דוראד, המתכננת הקמת תחנת-כוח בהיקף 800 מגה-וואט במתחם קצא"א שבאשקלון.



עתירת OPC לבג"צ נגד הקמת תחנת-הכוח של דוראד וכן נגד ההסכם עליו חתמה מול משרד הביטחון ? נדחתה בשבוע שעבר, ואולם במכתב אותו שלח מנכ"ל OPC, גיורא אלמוגי, למשרד הביטחון, נטען כי חברת דוראד התחייבה לספק את החשמל למשרד הביטחון עד ה-1 במאי 2008 ? ואם לא כן, רשאי המשרד לבטל את הסכם ההתקשרות עימה.



ב-OPC טוענים כי אין ספק שתוכל, כמו גם בעלי רישיונות אחרים, להתמודד במכרז משרד הביטחון לכשיפורסם, ולהציע למשרד הביטחון את החשמל חשמל בתנאים אטרקטיביים יותר. "דוראד לא תהיה מסוגלת לספק את החשמל בטווח הנראה לעין, ולכן חובה על משרד הביטחון לקיים הליך מכרזי תחרותי תקין, שבמסגרתו יוזמנו להשתתף כל הגורמים בעלי רישיונות החפצים למכור חשמל למשרד הביטחון", נכתב.



אלמוגי הוסיף כי ב-OPC מתכוונים "למצות את זכותם על מנת להבטיח שוויוניות בין המתמודדים הפוטנציאלים לאספקת החשמל למשרד הביטחון" - ובכך יותר מרמזו על כוונתם לפנות שוב לערכאות.



ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "טענותיה של החברה כנגד הליך ההתקשרות של המשרד עם חברת דוראד וכן טענות נוספות של החברה, נדונו ונדחו על ידי בג"צ בפסק דינו מיום 13.07.08. כידוע משרד הביטחון מכבד את פסיקות בג"צ. בהתאם להוראות ההסכם בין המשרד וחברת דוראד, מנהל המשרד מגעים עם דוראד באשר לאופן בו ייושם ההסכם בין הצדדים. למשרד שמורה הזכות אף לצאת במכרז נוסף באם יופר ההסכם".



מדוראד נמסר בתגובה: "לאחר שבג"ץ אמר את דברו באופן נחרץ ובלתי משתמע, גם בהתייחסו לחוזה עם משרד הביטחון - זוהי דרישה לא רצינית המהווה המשך להתנהלות הקנטרנית של משפחת עופר ועושי דברה. אי לכך, לא מכבודנו להגיב עניינית, שכן דוראד עומדת בכל תנאי המכרז".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully