וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק UBS השוויצי יפסיק את שירותי הבנקאות הפרטית ללקוחותיו האמריקאיים בעקבות חקירת העלמת המס

רויטרס

17.7.2008 / 21:25

כך אמר סמנכ"ל הכספים של חטיבת הבנקאות הפרטית של UBS בשימוע בפני הקונגרס האמריקאי



בנק UBS השוויצי יפסיק את שירותי הבנקאות הפרטית ללקוחותיו האמריקאיים, אמר בכיר ב-UBS בעת שימוע בפני הקונגרס בנוגע למקלטי מס של הבנק. לדברי מרק ברנסון, סמנכ"ל הכספים של חטיבת הבנקאות הפרטית העולמית של UBS והבנקאות העסקית, UBS תפסיק להעניק שירותי בנקאות וני"ע מחוץ לארה"ב ללקוחות בסניפים האמריקאיים של הבנק.



ברנסון אף אמר בעדותו כי הבנק משתף פעולה על ממשלת ארה"ב בזיהוי לקוחות אמריקאים שהעלימו מסים. "החוק השוויצי לרוב מגן על זהות לקוחותינו מפני חשיפה", אמר ברנסון. עם זאת, הגנות אלה אינן תקפות בהקשר של חקירות הונאות מס, וכאשר מועברות דרישות לממשלת שוויץ באמצעות ערוצים חוקיים, הוסיף.



ברנסון אמר כי בתקופה בה UBS מנסה לשים קץ לשירותי הבנקאות הפרטית שלו מחוץ לגבולות ארה"ב עבור לקוחותיו האמריקאים, לא ייפתחו חשבונות חדשים. בנוסף, אמר ברנסון, יועצים שמקום מושבם בשוויץ, לא יורשו לנסוע לארה"ב על מנת להיפגש עם לקוחות אמריקאיים.



השימוע מגיע בעקבות חקירה בת חצי שנה של תת הועדה לנושאי חקירות של הסנאט, הנוגעת למנהגי המס בבנקים UBS, ו-LGT הליכטנשטייני. במסגרת החקירה, נתגלה כי הבנקים סייעו ללקוחות עשירים בארה"ב לחמוק מתשלום מס באמצעות מערכת בנקאית מורכבת מחוץ לארה"ב, שאיפשרה להם להסתיר נכסים.



יו"ר תת הועדה, הסנאטור הדמוקרטי קרל לוין, אמר כי הופתע מהודעת UBS, והביע תקווה שהודעה זו תשמש כתמריץ גם לבנקים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully