וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': הפסד רבעוני בסך 4.7 מיליארד דולר ומחיקות נוספות בסך 6.5 מיליארד דולר

מיכל רמתי

17.7.2008 / 23:47

הבנק דיווח כי בכוונתו למכור גם נתח בחברה הבת FDS לפי שווי של 3.5 מיליארד דולר על מנת לגייס הון נוסף



בנק ההשקעות דיווח היום על הפסד רבעוני רביעי ברציפות - בסך 4.7 מיליארד דולר. הבנק פירסם את דו"חותיו לאחר סגירת המסחר בוול סטריט - צעד חריג עבור הבנק, שלרוב מפרסם דו"חותיו, כמו יתר בנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב, לפני פתיחת המסחר. מניית מריל לינץ' יורדת ב-5.6% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט. במהלך יום המסחר זינקה המניה ב-9.8%, יחד עם יתר מגזר הפיננסים, שהופתע לחיוב מדו"חות המתחרה ג'יי.פי מורגן צ'ייס. עד כה, השנה ירדה מניית מריל לינץ' ב-48%.



בנק ההשקעות דיווח על הפסד מפעילויות מתמשכות בסך 4.6 מיליארד דולר או 4.95 דולרים למניה לעומת רווח מפעילויות מתמשכות בסך 2 מיליארד דולר או 2.1 דולרים למניה ברבעון המקביל בשנה שעברה. תחזיות האנליסטים היו להפסד של 1.91 דולר למניה. תוצאות הרבעון השני כללו הפרשה בסך 445 מיליון דולר לפני מס בגין פיטורי עובדים.







מריל לינץ', בנק ההשקעות השלישי בגודלו בארה"ב, דיווח על הכנסות נקיות - לא כולל מחיקות ערך והפסדים נוספים - בסך 7.5 מיליארד דולר, ירידה של 21% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. עם זאת, בשקלול ההפסדים שרשם הבנק על אחזקותיו, הוא דיווח על הכנסות שליליות בסך 2.1 מיליארד דולר ברבעון השני, לעומת הכנסות בסך 9.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. החברה ייחסה את הירידה בהכנסות בעיקר להפסדים בסך 3.5 מיליארד דולר בגין ניירות ערך מגובי נכסים מסוג CDO, להפסדים בסך 1.7 מיליארד דולר בתיק ההשקעות של מריל לינץ' באירופה, ולהפסדים נוספים בסך 1.3 מיליארד דולר בגין חשיפה לשוק המשכנתאות.



עוד דיווח היום הבנק כי אין בכוונתו למכור את אחזקותיו בחברת ניהול הקרנות בלאקרוק - מכירה שצפויה היתה להכניס לבנק כ-2 מיליארד דולר. לעומת זאת, החליט הבנק למכור את אחזקותיו בחברת המידע הפיננסי בלומברג - כ-20% - תמורת 4.5 מיליארד דולר, צעד שצפוי לסייע לקופת המזומנים של הבנק. מאז דצמבר, גייס הבנק 17.9 מיליארד דולר ממשקיעים על מנת לסייע בכיסוי מחיקות ערך בסך 38.2 מיליארד דולר. בדו"חותיו ציין מריל כי הוא מנהל מגעים למכירת נתח השליטה בחברת פייננשל דאטה סרוויסס (FDS), חברה בת של הבנק, לפי שווי של למעלה מ-3.5 מיליארד דולר.



מוקדם יותר החודש, פירסמה אנליסטית אופנהיימר, מרדית ויטני, תחזית לפיה מריל לינץ' צפוי לרשום מחיקות נוספות בסך5.8 מיליארד דולר, בהן מחיקות בסך 2.5 מיליארד דולר הקשורות לשוק ביטוח האג"ח. ויטני אף הורידה את תחזית הרווח עבור מריל לשנת 2008, וצפתה כי הבנק ירשום הפסד של 5.37 דולר למניה לעומת תחזית קודמת להפסד של 45 סנט למניה. וויטני צופה כי ב-2009 ירשום רווח של 2.85 דולרים למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 4.05 דולרים למניה.



בשבוע עתיר דו"חות בנקי השקעות, דיווח מוקדם יותר היום ג'יי.פי מורגן צ'ייס על ירידה של 53% ברווחיו - אך עלה על תחזיות האנליסטים. הבנק הגדול בארה"ב לפי שווי שוק רשם רווח נקי בסך 2 מיליארד דולר או 54 סנט למניה. הבנק נאלץ לרשום מחיקה של 1.1 מיליארד דולר בעקבות הפסדים הקשורים לשוק הסאבפריים האמריקאי. בנוסף, רשם הבנק הפרשה של 540 מיליון דולר הקשורה לרכישת בנק ההשקעות בר סטרנס. הכנסות הבנק האמריקאי ירדו גם הן, והסתכמו ב-18.4 מיליארד דולר.



מריל לינץ', כמו חברות פיננסים רבות אחרות, ספג מהלומות מכיוונים רבים ברבעון האחרון, כשהשלכות משבר האשראי הולכות ומתבררות. הוא זומן לחקירה ביחד עם בנקים אחרים, לא רק בגין מידת אחריות הבנקים למשבר האשראי אלא אף בגין חשדות להפצת שמועות כוזבות בוול סטריט, שהביאו בסופו של דבר לקריסת בר סטרנס, וכמעט הפילו גם את מניית ליהמן ברדרס.



ביוני דיווח "ניו יורק טיימס" כי בנקי ההשקעות הגדולים מחקו למעשה בשנה האחרונה חלק ניכר מהרווחים שרשמו בתקופת הפריחה שלהם. בתקופת הפריחה, שנמשכה בין תחילת 2004 לבין אמצע 2007, שבע מהחברות הפיננסיות המובילות בארה"ב רשמו יחדיו רווחים של 254 מיליארד דולר. אולם מאז יולי, בנק אוף אמריקה, סיטי, ג'יי.פי. מורגן צ'ייס, ליהמן ברדרס, מריל לינץ', גודלמן סאקס ומורגן סטנלי מחקו 107.2 מיליארד דולר בערך הנכסים בהם הם מחזיקים. מריל לינץ' מחק 32.6 מיליארד דולר או 153% מהרווחים שקצר בתקופת הפריחה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully