וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפקס ומאיר שמיר רוצים להחזיר הלוואות: הערכות - תנובה עשויה לחלק דיווידנד של יותר ממיליארד שקל

זאב ינאי

18.7.2008 / 7:06

הבסיס לדיווידנד: הכנסות חד פעמיות של 500-600 מיליון דולר ממכירת הזכויות בשוק הסיטונאי בתל אביב

לדברי אותם מקורות, תנובה צפויה להכנסות חד פעמיות הנאמדות ב-500-600 מיליון דולר, ממכירת זכויותיה בקרקעות השוק הסיטונאי בתל אביב. הכנסות אלה ישמשו בסיס הוני לחלוקת הדווידנד.



הנהנים מהדיווידנד יהיו קרן אייפקס המחזיקה 56% מהחברה, חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר - המחזיקה 21% מהחברה והקיבוצים, המחזיקים באמצעות התאגידים האזוריים הכלכליים שבשליטתם, ב-23% מתנובה, וצפויים ליהנות מהדיווידנד.



על העסקה למכירת תנובה סוכם לפני שנה. העסקה נחתמה בינואר 2008 ונעשתה לפי שווי של 1.025 מיליארד דולר לתנובה.



המקורות העריכו כי הרוכשים, קרן אייפקס ומבטח שמיר, מעוניינים לפרוע בהקדם, באמצעות הדיווידנד את ההלוואות שלקחו ממקורות בנקאיים לרכישת השליטה.



מבטח שמיר נטלה לצורך הרכישה הלוואה של 100 מיליון שקל מכלל ביטוח. החברה גם הנפיקה אג"ח באוגוסט 2007 ב-260 מיליון שקל. מבטח שמיר קיבל גם מבנק הפועלים ערבות של 230 מיליון דולר, כחלק מהעסקה - שכן לקיבוצים אופציית פוט - למכור את שארית מניותיהם למבטח שמיר בתוך שלוש שנים.



אייפקס היא קרן השקעות פרטית ולא ידוע היקף הלוואות שנטלה.



חלוקת הדיווידנד על בסיס ההכנסות הצפויות ממכירת הזכויות בשוק הסיטונאי, תאפשר לבעלי השליטה לעמוד בתנאי ההסכם לרכישת השליטה, לפיו בעלי השליטה החדשים לא יפגעו בהון העצמי של האגודה השיתופית (תנובה היא אגודה שיתופית מרכזית) לאחר המכירה.



עד סגירת הגליון לא ניתן היה לקבל את תגובת תנובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully