וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הרבני הוציא צו מניעה לפרויקט יוקרתי לחרדים במימון שיכון ובינוי לאחר מכירת שליש מהדירות

נתי טוקר

18.7.2008 / 7:14

הסיבה: תביעת בעלות על הקרקע מצד נציגי ההקדש של ישיבת טעלז בארה"ב

מדובר בפרויקט יוקרה למגזר החרדי, הכולל 400 יחידות דיור. בעלת הקרקע היא עמותת ישיבת טעלז בישראל, שבראשה עומד משה סורוצקין.



לפני כשנה הוגשה תביעה על ידי נציגיו של נדבן יהודי מארה"ב בשם ארווינג סטון, שבעבר רכש קרקעות באזור ותרם כסף לבניית ישיבת טעלז במקום. נציגי עזבונו של סטון טוענים כי הקרקעות היו שייכות להקדש ישיבת טעלז בארה"ב, וכי הם מתנגדים להקמת הפרויקט.



הצדדים ניגשו לבוררות, שבסופה הוחלט כי הבנייה במקום תסתיים, ובסופה יחלקו הצדדים ברווחים. ואולם בחודשים האחרונים התגלעו חילוקי דעות בין הצדדים, ונציגי עזבונו של סטון הגישו תביעה מחודשת לעצירת הפרויקט.



בעקבות תביעת נציגיו של סטון, הוטל בפברואר צו עיקול של בית הדין הרבני בירושלים על כל הקרקעות של הפרויקט. בשבוע שעבר פסק בית הדין על צו מניעה זמני לשלושה חודשים האוסר לפרסם מכירת דירות ונכסים באחוזת יערים.



למרות צו העיקול וצו המניעה הזמני, משווקי הפרויקט ממשיכים לשווק את הדירות - ועד עתה נמכרו כשליש מהן. לפני כשבועיים אף התקשרו משווקי הפרויקט עם משרד הפרסום מגזרים, והודיעו על קמפיין פרסומי רחב היקף לשיווק הדירות במגזר החרדי.



סורוצקין אמר אתמול בתגובה: "הצו הוא זמני ויבוטל בשבוע הבא. מדובר על שטר הקדש מלפני 30 שנה שהם מצאו, ועל בסיס זה הם תובעים. זה לא ישפיע על התקדמות הפרויקט ואנחנו נמשיך לשווק אותו". משיכון ובינוי לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully