וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרדי מאק שוקלת לגייס 10 מיליארד דולר בהנפקת מניות כדי למנוע את הלאמתה

סוכנויות הידיעות

18.7.2008 / 9:27

גורמים המקורבים לחברה: הרוכשים יהיו בעלי המניות הנוכחים



ענקית המשכנתאות האמריקאית פרדי מאק שוקלת לגייס הון במכירות מניות למשקיעים בסכום של 10 מיליארד דולר. כך דיווח אתמול וול סטריט ג'ורנל לפי גורמים המקרובים לחברה. הרוכשים העיקריים צפויים להיות בעלי המניות הנוכחיים. המהלך עשוי למנוע את תוכנית ההצלה של הממשל לפרדי מאק ולפאני מיי.



גזבר פרדי מאק, טימותי ביטסברגר, אמר אתמול כי לא קיימת ירידה בביקושי המשקיעים לניירות הערך של החברה. "מבחינתנו העסקים כרגיל", ציין ביטסברגר. "השינוי המהותי הוא שכרגע אנו מצויים תחת מיקרוסקופ גדול ועוצמתי".



מניות פרדי מאק ופאני מיי, עמודי התווך של שוק הדיור האמריקאי, ספגו מהלומה קשה השנה, בעקבות הפסדים שנבעו מהלוואות שלא נפרעו ועלייה במספר עיקולי הבתים. מאז תחילת השנה הפסידו שתי החברות יותר מ-11 מיליארד דולר, והפסדים נוספים צפויים בתקופה הקרובה.



חששות שעלו בשבוע שעבר לגבי חוסנן הפיננסי של שתי החברות הפילו את מניותיהן ביותר מ-60% החודש, ואילצו את ממשלת ארה"ב להציע תוכנית חירום למניעת קריסתן. שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון חשף את התוכנית ביום ראשון, ומקווה שהקונגרס יאשר אותה במהרה. לתוכנית הצטרפה תקנת חירום של רגולטור ניירות הערך האמריקאי, המגבילה סוגים מסוימים של פעולות שורט על חברות פיננסים בולטות - פאני מיי ופרדי מאק ביניהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully