וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: דו"חות הרבעון השני לא צפויים להיות טובים; לאומי: המשקיעים ממתינים לחלוף הסערה

טל לוי

18.7.2008 / 10:04

לאומי: הוצאות המימון של החברות עלו והרווחיות ברבעון השני תשחק משמעותית



"דו"חות הרבעון השני לא צפויים להיות טובים או מעודדים במיוחד. האינפלציה ברבעון השני (2.5%), עוצמת השקל, מחירי הסחורות הגבוהים ובעיקר סימני ההאטה במשק הגלובלי והמקומי - כל אלו צפויים לתת את השפעתם על החברות השונות, בעיקר בכיוון השלילי. אומנם חלק מהחברות עשויות ליהנות מפרמטרים שונים, כגון עוצמת השקל במקרה של היבואניות, אך המגמה הכללית צפויה להיות שלילית בעיקר נוכח נתוני השוואה גבוהים (הרבעון המקביל היה האחרון לפני פרוץ משבר הסאב פריים)". כך כותבים הבוקר בבנק הפועלים.



המדדים המובילים בתל אביב איבדו מתחילת השנה כ-20% והם בשפל של 4 חודשים. מדד תל אביב 75 צנח בכ-35% ומדד מניות הנדל"ן נחתך ב-42%.



בבנק הפועלים סבורים כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ועלולה להקרין לרעה על המדדים המובילים. אומנם מדד יוני הנמוך יחסית (0.1% לעומת תחזית של 0.5%) והירידה שנרשמה באמצע השבוע במחירי הנפט הזריקו מעט אופטימיות לשוק, אולם האווירה הכללית עודנה משברית, ונראה כי זו תימשך גם בטווח הקרוב.



"כל זמן שלא תחול רגיעה בשוק האמריקני, ישפיע הדבר על כלל השווקים הגלובליים, ובכלל זה גם על אחד העם. גם דו"חות הרבעון השני, שיפורסמו בקרוב, צפויים להצביע על שחיקה ברווח המצרפי של החברות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שהיה למעשה הרבעון האחרון לפני פרוץ משבר הסאב פריים".



"נוכח רמת הסיכון הגבוהה באפיק המנייתי ממליצים בהפועלים להחזיק במרכיב מנייתי נמוך, תוך התמקדות במניות הערך הגדולות, שמפגינות יציבות ועוצמה לאורך זמן, ובעדיפות לענפים דפנסיוויים, כגון התקשורת (כדוגמת פרטנר וסלקום) והאנרגיה (כדוגמת פז)", מסכמים בפועלים.



בבנק לאומי כותבים כי בטווח הקצר צפוי המסחר בשוק המקומי להמשיך להתאפיין בתנודתיות רבה תוך קורלציה גבוהה עם השווקים הבינלאומיים. עבור הלקוח הסולידי או למשקיע שיידרש לכספו בטווח הקצר מציעים בלאומי להמשיך ולשמור על רמת אחזקה נמוכה יחסית במניות, תוך התמקדות בענפים דפנסיוויים, זאת בשל ההשפעה הצפויה להאטה העולמית ולסביבה האינפלציונית הגבוהה במשק על תוצאות החברות.



בלאומי מזכירים כי רוב ימי המסחר לוו במחזורים נמוכים יחסים וסבורים כי הדבר מראה ש"המשקיעים המתוחכמים בחרו 'לשבת על הגדר' ולהמתין לחלוף הסערה". מאידך, ירידות יומיות חדות של כ-8% במניותיהן של חברות גדולות כגון אפריקה ישראל, קבוצת דלק, אלביט הדמיה וגזית, מעידות על מידת הפחד בקרב המשקיעים.



בשוק הסולידי, בלאומי סבורים כי לאור האיזון שנוצר בין תשואת האגרות הצמודות לאלו השקליות, קיימת אדישות בבחירה ביניהן. עם זאת, ישנה הרגשת נוחות להימצאות באפיק הצמוד, במיוחד באגרות חוב לטווח בינוני (משך חיים ממוצע של 3-7 שנים).



בבנק הפועלים ממליצים להשקיע דווקא במק"מ הסולידי במיוחד, שמציע תשואה של 4.41% לשנה. השקעה מומלצת שניה היא בגילון 817 (אגרת חוב ממשלתית המציעה ריבית משתנה). גם בבנק הפועלים סבורים שפחתה האטרקטיוויות באגרות הצמודות בשל ציפיות להתמתנות האינפלציה.



הנפגעות העיקריות: חברות הנדל"ן



בתחום הנדל"ן, אין ללאומי בשורות טובות: הירידות האחרונות במדד הנדל"ן החזירו אותו כמעט 3 שנים לאחור ובלאומי לא רואים את הסוף. ראשית, הירידות נובעות מירידה במחירי הנדל"ן בתוספת התחזקות השקל שמעציבה את האפקט. החשש הוא שבעקבות הירידות, יאלצו חברות הנדל"ן להכיר בירידה בשווי הנכסים (דבר המשפיע על דו"ח הרווח וההפסד). אם לא די בכך, העלייה החדה במדד המחירים מגדילה את הוצאות המימון של חברות הנדל"ן המאופיינות במינוף גבוה.



מבדיקה שערכו בלאומי בחברות הכלולות במדד הנדל"ן 15, עולה כי חלה עלייה בשיעור הממוצע של הוצאות המימון נטו של החברות ביחס להכנסות שלהן, שעמד ברבעון הראשון של 2008 על כ-22.5%, בהשוואה לשיעור של כ-18.2% ברבעון הראשון של 2007. בסך הכל צופים שם "שחיקה משמעותית ברווחיות החברות ברבעון השני".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully