וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: "השינויים בכללי הקידום נועדו לצמצם את מספר הקידומים בדרגות הגבוהות"

טל לוי

18.7.2008 / 10:13

הכללים החדשים אמורים להקל על הקידומים בדרגים נמוכים בעלי עלות שכר נמוכה יותר

בבנק ישראל טוענים כי השינויים בכללי הקידום נועדו דווקא לצמצם את מספר המקודמים בדרגות הגבוהות, שבהן עלויות השכר גבוהות יותר. לטענת הבנק, במסגרת שיעור הקידומים הנתון מקלים הכללים על קידום בדרגות נמוכות, שבהן גם עלות השכר נמוכה יותר, מה שמקשה על הקידום בדרגות הגבוהות. "מספר הקידומים בדרגות הגבוהות פחת מ-8 ב-2004 בדרגות כג'-כד' לקידום אחד בלבד ב-2008, ומ-51 קידומים בדרגות י"ט-כ"ד ב-2004 ל-37 קידומים ב-2008", נמסר מהבנק.



עוד אומרים בבנק כי הכלל שאיפשר לקדם ב-2004 4% מהעובדים לאחר שנה או שנתיים שונה, וכעת שיעור הקידום הוא 0.4%. "מדובר בכלי מרכזי שהאט את הקידום בדרגות הגבוהות ב-2008", נמסר מהבנק. "בנוסף, נקבעו כללים חדשים שלפיהם נדרש פרק זמן של שלוש שנים כדי לקבל דרגה בשיא העיסוק, בכל הדרגות, ופרק זמן מינימלי של ארבע שנים כדי לקבל דרגה אישית, שהיא הגבוהה ביותר בכל עיסוק, מבלי שאפשר יהיה לקצר את משך הזמן הזה, גם לעובדים מצטיינים".



התוצאה הסופית של שינוי הכללים, טוענים בבנק ישראל, מדברת בעד עצמה, ואפשר להבחין בהאטה בקצב הקידום ובהקטנת עלות הדרגות. לפי נתוני הבנק, שיעור הקידומים בשנים 2003-2004 היה כ-33% בכל שנה (כלומר, קידום בקצב ממוצע של אחת לשלוש שנים), ושיעור הקידומים ב-2008-2007 פחת לכ-26% מדי שנה.



בתגובה לטענה כי הממונה על השכר באוצר לא ידע על קיצור פרק הזמן בין הדרגות, אומרים בבנק ישראל: "פרטים על העיסוקים השונים ומתח הדרגות שלהם הם נספח חתום להסכם השכר שנחתם בסוף 2007 והועבר באופן רשמי כמה פעמים למשרד הממונה על השכר, לכן תמוהה הטענה כי הממונה על השכר אינו מכיר את סולם הדרגות החדש". ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "עד כה לא נדרש הממונה על השכר לסוגיה זו. כגוף ציבורי, חלה על בנק ישראל חובה להתנהל בהתאם לכללים המקובלים בשירות הציבורי, לרבות כללים הנוגעים לקידומים בדרגות".



בבנק ישראל טוענים עוד כי בתום מו"מ ארוך בין הנהלת הבנק, נציגות העובדים ומשרד הממונה על השכר, הוחלט לקבוע מענק דיפרנציאלי לעידוד מצוינות בקרב העובדים, והדבר מעוגן בהסכם השכר שקיבל את אישור האוצר. לפי הבנק, בשנים האחרונות מתרחשת בו רפורמה מקיפה הכוללת קביעת שכר מופחת לעובדים מדור ב', האטה בקידום של עובדים ותיקים והליך ארגון מחדש שבמסגרתו נסגרו מחלקות, חטיבות ויחידות, ונפתחו אחרות. בנוסף, צומצם מספר העובדים מ-790 ב-2004 לכ-730 ב-2008, ובשנתיים הקרובות אמור מספרם לרדת לפחות מ-700 איש.



"שינויים מקיפים אלה הם חסרי תקדים במגזר הציבורי, הן בהיקפם והן בדרך שבה בוצעו", מדגישים בבנק. "הבנק פועל כל העת כדי להגביר את שקיפותו, המתבטאת בהצגת תוכניות עבודה ותקציב מפורטים ודו"ח כספי מבוקר על ידי רואה חשבון חיצוני".



בבנק מציינים עוד כי לממונה על משאבי האנוש, רפי לנקרי, שהיה בעבר ראש ועד העובדים ולאחר מכן נציג הבנק בשיחות מול העובדים, אין כל קשר להסכמים שנחתמו לפני 2003. "לנקרי היה הראשון שדרש הסכם עם הממונה, לרבות קביעת דור ב' בבנק ורה-ארגון מקיף, הכולל התייעלות וצמצום מספר העובדים. הוא אף נטל חלק מרכזי בביצוע ויישום האמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully