וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראת תווי פנים: זהבה לוי הרכש האחרון של קבוצת ההשמה יישום

עידו סולומון

18.7.2008 / 10:19

חברות השמה יעשו הכל כדי להצליח בשיבוץ עובדים טוב יותר מחברות אחרות ■ קבוצת ההשמה יישום החליטה לגייס לשורותיה מומחית שתוכל לפענח עבורם את קווי האישיות של המועמדים הניצבים בפניה - זהבה לוי ↑ לדעתה - גם לאף של נוחי דנקנר ולמצח של גאידמק יש משמעות

זהבה לוי, המגדירה את עצמה מומחית לקריאת תווי פנים, שמחה להעניק הדגמה לשיטת האבחון שלה. על לא אחר מאשר נוחי דנקנר היא אומרת את הדברים הבאים: "צורת האף מסמנת לנו שהוא 'טיפוס מסייע'. טיפוס שאנשים אוהבים להיעזר בו. עפעפיו מייצגות צורך בשליטה, דעתנות, כושר שכנוע, מגנטיות וקסם אישי. הקפל באזניו, מראה שהוא יודע לתרגם את עזרתו ושיתופי הפעולה שלו לכסף".



גם לגבי ארקדי גאידמק יש לה אבחנות מעניינות: "צורת המצח שלו מבהירה שהוא בעל צורת חשיבה רחבה. זה לאו דווקא אומר שיש לו אינטיליגנציה גבוהה, אלא שאיסוף מידע חשוב מאוד בעיניו".



ומה לגבי האף של יצחק תשובה? "ליצחק תשובה יש אף שמשדר: איל הון", קובעת לוי. "זהו אף תקיף, כשבחלקו התחתון הוא רחב ובשרני, מה שמסמל קופת כסף גדולה ושופעת. אף כזה מעיד על עוצמה, אנרגטיות וחום אנושי".



יהיה מי שיגחך על שיטת האבחון, אך לוי, כאמור, קיבלה אסמכתא רצינית לחשיבות ולמהימנות עבודתה כאשר עברה ממדור המדיומים והביזאר היישר לתחום מיון העובדים, לאחר שקבוצת יישום שכרה באחרונה את שירותיה.



"נמשיך להשתמש בכלים המסורתיים לאבחון מועמדים לעבודה", מדגיש מנכ"ל הקבוצה ציון זך, "אך לצד ראיונות עומק, שיחות עם ממליצים ובדיקות אמינות, הוספנו ממד נוסף לאבחון בדמות שירותיה של לוי. מדובר בגישה חדשנית, שאני מאמין שתוכל לעזור לנו לאמת את איפיוני המועמד עם הנתונים שבידנו, ולבצע התאמה טובה יותר בין כישוריו לתפקיד המתאים לו. מבחינתי יש כאן אפשרות לפריצת דרך עם תועלת רבה. נזק, הרי, לא יכול להיגרם מכך".



"מעולם לא טעיתי"



אילו תובנות יכולה להפיק חברת ההשמה משירות לקריאת תווי פנים? לדברי לוי, קריאה של תווי פנים ומימיקה יכולה בהחלט ללמד על כישורים ותכונות שיכולים להתאים למשרות שונות. מה ניתן לדעת מתווי הפנים? "אם המועמדים הם אנשי צוות או סוליסטים, אם הם יכולים לקבל מרות וכן - מהי יכולת האצלת הסמכויות, כושר השכנוע, או מידת ההתמדה שלהם", מסבירה לוי.



לוי מדגישה כי היא אמנם לא מתיימרת להחליף את כלי המיון השגורים של חברות ההשמה, אך היא משוכנעת ששיטת האבחון שבידיה ידידותית יותר למשתמשים - ומדויקת לא פחות.



"כשאדם יושב מולי ואומר, למשל, שהוא עזב את מקום העבודה הקודם שלו כי רצה להתקדם בארגון - אני יכולה לראות אם הוא משקר", מסבירה לוי. "אפשר גם להבחין אם האדם רמאי או מניפולטיווי או אם יש סיבה אחרת שבגללה הוא חש שלא בנוח לחשוף את האמת.



"אדם ערמומי הוא לא בהכרח פושע ויש תפקידים שתכונה כזו אפילו יכולה להועיל בהם - אבל בתהליך מיון חשוב לדעת מהם המניעים האמיתיים שמאחורי התשובה ומהי מידת האמינות של המועמד".



את המסע הפרטי שלה עד לגילוי היכולת לקרוא בתווי פנים, החלה לוי מתוך משבר בחיי הנישואין לפני כ-13 שנים: "מתוך תהליך ההתפתחות הרוחנית שלי למדתי על הכלים והכוח למחשבה", מסבירה לוי. "קראתי ספרים ומחקרים, פגשתי אנשים, בדקתי את תווי הפנים שלהם ואימתתי נתונים. הבנתי שמדובר בכלי שיכול לעזור לאדם לראות מי הוא באמת, מהם החלקים החזקים שלו ומהן החולשות שלו".



כיום, לוי מאבחנת כ-20 מועמדים בשבוע, בעיקר לתפקידים בכירים. לדבריה, בנוסף לקריאה בתווי פנים - ביכולתה לקרוא גם בכף הרגל, אך היא עוד לא משתמשת ביכולת לצורכי השמה.



אלא שהשאלה המרכזית נותרת בעינה: האם מדובר בכלי אבחון מהימן? לדברי לוי - התשובה ברורה. "מעולם לא טעיתי", היא מודיעה בהחלטיות, "ובכל זאת, אנשים מאוד ספקניים לגבי שירות האבחון שלי. זה לא מכעיס או מרגש אותי. הרבה פעמים אני אומרת למועמד שאני מזהה אצלו יכולות ניהול ואפילו הוא לא בהכרח מאמין בכך. יש כאלה שאומרים: 'מה פתאום, אני בקושי מנהל את עצמי'. יכול להיות. אבל אני מצליחה לראות גם את הפוטנציאל".



המדריך לקורא בפנים



■ מצח גבוה ורחב - אנשים חכמים, רב-תחומיים, אוטודידקטיים, סקרנים ומלאי מרץ.



■ מצח שנעשה צר בחלקו העליון - נטייה למומחיות והתמקדות בתחום אחד.



■ גבות כהות ועבות - אנשים בעלי חשיבה מהירה, צורך בשליטה, מרץ ופדנטיות.



■ גבות שמתפזרות בסופן - אנשים שיודעים להאציל סמכויות על הסביבה.



■ גבות משולשות - אנשים בעלי כושר ביצוע ובעלי יכולת לאתר ולבצע רעיונות יצירתיים של אנשים אחרים.



■ אף ארוך ובשרני המעוגל בקצהו - נטייה לרוחניות, יצירתיות גדולה, מיניות וחום אנושי, טוב לב ושפע כלכלי.



■ אף קטן וסולד - אנשים ילדותיים, אנוכיים ומפונקים.



■ אף בולט ובעל בליטות - אנשים תקיפים, תוקפניים לעתים, בעלי חוש עסקי ושפע, שיכולים להיעלם ולחזור לסירוגין.



■ עיניים גדולות - סקרנות, התלהבות של ילד, יכולת הקשבה, טיפוס רגיש ופגיע.



■ עיניים צרות - חשיבה כלכלית, חוסר סבלנות, ממוקדות, ביקורתיות, אומנותיות, בעלי דעות מוגדרות.



■ שפתיים בשרניות - טיפוסים תקשורתיים, נדיבים, יצירתיים, מיניים וחושניים.



■ שפה עליונה דקה ותחתונה עבה - אנשי מכירות טיפוסיים, שאינם מרפים עד שמבצעים את המכירה.



■ שפתיים דקות וצרות - חוסר נדיבות, מילוליות מדויקת ומכוונת, לעתים אכזריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully