וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מרגיז את הסקוטים: "זה שדה קטל; הם יורים בציפורים; אנחנו רק רוצים להכות ציפורים ונשרים"

ניו יורק טיימס

18.7.2008 / 11:24

טראמפ אומר שהוא עדיין מחויב לניו יורק ■ במסגרת פרויקט אתר הגולף שמתכנן דונלד טראמפ על חופה הצפוני של סקוטלנד ייפגעו שמורת טבע וחוקי המטיילים במדינה

איך אפשר להאשים את דונלד טראמפ על כך שהוא רוצה לבנות במדינות אחרות? המגרש הביתי שלו, העיר ניו יורק, נהיה תלוי בזרים המנצלים את שער הדולר הנמוך כדי לרכוש הכל, מנגני די.וי.די ועד דירות גג.



"מאוד אהבתי את הרעיון של דולר חזק עד שראיתי את השורה התחתונה", אמר טראמפ בנאום שנשא בחודש שעבר בפני כמה אלפי משקיעים במלונות במלון וולדורף-אסטוריה. אך אם הדולר יתחזק, אמר, "העסקים יפסיקו להגיע לניו יורק".



טראמפ אומר שהוא עדיין מחויב לניו יורק. הנכס האחרון שלו הוא המלון ומגדל המגורים טראמפ סוהו, הצפוי להיפתח בשנה הבאה. אך הוא משקיע יותר ויותר זמן בפרויקטים שלו מעבר לים, הכוללים בניינים בהודו, דרום קוריאה, טורקיה, מצרים ונסיכויות המפרץ. בראיון טלפוני שנתן באחרונה הוא תיאר כל אחד מהפרויקטים כ"גדול ביותר" וכ"טוב ביותר".



גורלו של פרויקט אחד שנדמה שהוא קרוב במיוחד ללבו של טראמפ אינו ברור. לפני שנתיים הודיע טראמפ על תוכניותיו להקים את מה שהוא מכנה אתר הגולף הגדול ביותר בעולם על חופה הצפוני של סקוטלנד, סמוך לאברדין. עלות האתר המשוערת היא 2 מיליארד דולר, והוא יכלול כ-1,000 דירות, 500 וילות מפוארות, מלון ושני מסלולי גולף המתפרשים על כ-5,665 דונם על שפת הים.



אך הפרויקט הרתיח פעילי איכות הסביבה, שאומרים כי אסור להרוס את האתר שבו בחר טראמפ להקמת הפרויקט ובו כמה קילומטרים של חוף טבעי.



בשנה שעברה, מועצת אברדינשייר - מחוז בן 6,216 קמ"ר שבו ממוקם האתר - דחתה את הצעתו של טראמפ. הקבינט הסקוטי קבע תאריך לשימוע לגבי התוכניות. במאמץ להחיות את הפרויקט, שלטענתו יביא אלפי מקומות עבודה לאזור, טראמפ הופיע במרכז הכנסים והתערוכות של אברדין ב-10 ביוני, היום הראשון של השימוע. הקבינט צפוי להודיע מה החלטתו בהמשך הקיץ.



במהלך הופעתו, שנמשכה שעתיים וחצי, שיבח טראמפ את יופיו הטבעי של האתר הנמצא בבאלמדי, 20 קילומטר צפונית לאברדין, אך כאשר האגודה המלכותית להגנה על ציפורים טענה שיש לשמר את האתר, לפי דיווחים מהעיתונות הבריטית אמר טראמפ ש-25 אלף ציפורים ניצודות מדי שנה בשטח ושהדיירים משליכים שם פסולת.



"יש שם בלאגן רציני", צוטט טראמפ בגרדיאן. "כאשר מגיעים לאתר כעת, הוא די מגעיל. יש גוויות של ציפורים בכל מקום, וחיות מתות שמישהו ירה בהן. ייתכן שיש אנשים שזה מדבר אליהם, אני לא אחד מהם".



טראמפ הוסיף אחר כך, "זה שדה קטל. הם יורים בציפורים. אנחנו רק רוצים להכות ציפורים ונשרים (סוגי מכות בגולף)".



טראמפ נשאל על ידי מרטין פורד, חבר מועצת מחוז אברדינשייר המתנגד לפרויקט, כיצד הצליח לרכוש את הקרקע מבלי לדעת שהיא הוגדרה אתר בעל חשיבות מדעית מיוחדת על ידי ממשלת סקוטלנד. "אתה לא מבין כלום לגבי האדמה שרכשת ולגבי מצבה הסביבתי", אמר פורד לפי דיווח של אי פי.



לפי דיווח של "הגרדיאן", אמר טראמפ שדווקא ידע על הגדרתו של האתר, והשיב, "אף אחד מעולם לא אמר לי שאני לא יודע איך לרכוש נכסים בעבר. אתה הראשון. אני מעריך את עצתך".



לדברי כתבים שנכחו בשימוע, טראמפ עורר גיחוכים כאשר אמר שאתר הגולף שלו ישפר את דיונות החול ולא יפגע בהן. "אני מחשיב את עצמי לשוחר איכות הסביבה במובן האמיתי של המלה", אמר טראמפ.



כאשר נשאל על הפגיעה בתוכנית להציל כמה מהדיונות, טראמפ היה נחוש בדעתו שאי אפשר לעשות רק חצי מהתוכנית. העיתונאים פירשו את האמירה הזו כסימן לכך שאם טראמפ לא יוכל לבנות את האתר בדיוק כפי שהוא רוצה, הוא לא יבנה אותו כלל.



התקשורת אפילו העבירה ביקורת על הביקור שערך טראמפ באי הסקוטי לואיס - בו גדלה אמו, מרי מקלאוד, לפני שעזבה את סקוטלנד בנעוריה - וטענו שמדובר בתרגיל יחצ"ני. ממש לפני השימוע טס טראמפ ללואיס במטוסו הפרטי עם אחותו, מריאן טראמפ ברי, שופטת פדרלית. נגן חמת חלילים קידם את פניהם בשדה התעופה.



כשחזר לניו יורק אמר טראמפ שהוא מאמין שהצליח לשכנע את הציבור הסקוטי. "זה הלך טוב מאוד", אמר. "אני חושב שזכינו בכל הנקודות שלנו".



טראמפ הוסיף שהסקוטים כינו אותו "מבריק" משום שהסכים לרכוש את הקרקע בדולרים, לפני שהדולר צנח ביחס לליש"ט. "אני אוהב שקוראים לי מבריק", אמר, ואז הסביר שהמהלך שלו בשוק המט"ח לא היה מכוון. "באמת", אמר, "אני מתעסק רק עם דולרים".



כאשר נשאל אם הרחוב הראשי בפרויקט באברדין אכן ייקרא שדרות טראמפ, כפי שדווח בכמה עיתונים בריטיים, ענה טראמפ שעוד לא החליט, והוסיף: "אבל זה נשמע שם טוב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully