וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי רשם הפסד של 2.5 מיליארד דולר ברבעון השני; האנליסטים צפו תוצאות גרועות יותר

סוכנויות הידיעות

18.7.2008 / 15:35

בתקופה המקבילה רשם הבנק רווח של 6.23 מיליארד דולר



המשבר במערכת הפיננסית לא מראה סימנים של סיום קרוב: בנק (לשעבר סיטיגרופ), הגדול בארה"ב במונחי שווי נכסים, הודיע היום כי רשם הפסדים בסך 2.5 מיליארד דולר, או 54 סנט למניה, ברבעון השני של השנה. אנליסטים צפו הפסדים של 3.67 מיליארד דולר. בתקופה המקבילה אשתקד רשם סיטי רווח של 6.23 מיליארד דולר, או 1.24 דולר למניה.



הבנק ביצע מחיקות רווח בהיקף של 7.2 מיליארד דולר, כתוצאה מפיגורים בהחזרי הלוואות. אנליסטים מבנק קרדי סוויס העריכו כי סיטי ירשום מחיקות רווח בהיקף גדול יותר - 10 מיליארד דולר.



הדו"ח הרבעוני של סיטי מגיע לאחר דו"ח מפתיע לטובה של בנק (רווח של 2 מיליארד דולר), ותוצאות מאכזבות של בנק ההשקעות (הפסדים של 4.7 מיליארד דולר). שפורסמו אתמול. מנכ"ל סיטי, ויקראם פאנדיט, שנכנס לתפקידו בדצמבר האחרון, הצליח לגייס עד כה הון בהיקף של 44 מיליארד דולר, והניח תוכנית לצמצם ב-400 מיליארד דולר את כמות הנכסים המוחזקת על ידי הבנק בשלוש השנים הקרובות.



"החדשות הן רעות", אמר מלקולם פולי, קצין השקעות בכיר בחברת סטיוארט קפיטל האמריקאית, המנהלת נכסים בהיקף של יותר ממיליארד דולר. "אני לא חושב שיהיה גרוע מזה. יתכן וייקח עוד זמן עד שהמצב ישתפר".



הכנסות סיטי ברבעון השני זינקו ב-29% והסתכמו ב-18.7 מיליארד דולר. אנליסטים חזו כי הכנסות הבנק יגיעו ל-17.3 מיליארד דולר בלבד. מניית סיטי צנחה ב-39% מתחילת השנה ועד אתמול, והגיעה לשפל מאז נוסד הבנק לפני כעשור שנים, לאחר מיזוג של סיטיקורפ וטרוולרס גרופ. נפילת שער המנייה הביאה לסיום עבודתו של המנכ"ל הקודם, צ'רלס פרינס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully