וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך שוקל בחיוב לאשר את תוכנית הלימודים של לב לבייב ללימוד בבתי ספר

אור קשתי

20.7.2008 / 7:37

עד כה היא נלמדה בבי"ס אף שהמשרד פסל אותה. כעת תכניה עוברים שינוי

לקראת שנת הלימודים הקרובה, אישר משרד החינוך להמשיך ללמד את התוכנית, בתנאי שיהיה שינוי מהותי בתכניה, ושמי שיעביר אותה בכיתות יהיה צוות בית הספר ולא מורים דתיים מהחוץ, כפי שהיה עד כה. מקרן לבייב נמסר שבימים אלה נכתבים חומרי הלמידה מחדש, ושהם מקווים להשיג את כל האישורים הנדרשים עד אמצע אוגוסט.



התוכנית "זמן מסע" הופעלה בשנת הלימודים בבתי ספר יסודיים בראשון לציון, נתניה, פתח תקוה ובית שמש. מאחורי התוכנית עומדת קרן לבייב של איש העסקים, המיליארדר לב לבייב, בעל השליטה בתאגיד אפריקה-ישראל. הקרן מממנת את שעות הלימוד שלה, שעתיים בשבוע, ואת הפקת חומרי הלימוד. בעבר הגישה הקרן שתי גרסאות של התוכנית לאישור המזכירות הפדגוגית של משרד החינוך ושתיהן נפסלו, בגלל הגישה הדתית שלהן.



החוברות שמהן למדו התלמידים השנה כללו משפטים כמו "הברכה, הפרנסה, מוענקת לנו על ידי שמים", "חשוב לאהוב כל יהודי" ו"צריך להשתדל וללמד זכות על כל יהודי"; ומשימות כמו זיהוי חיות כשרות וטמאות לפי היהדות. הורים לילדים שלמדו את התוכנית טענו שהיא מנוגדת להשקפת עולמם.



בדיון שהתקיים בסוף אפריל קבעה יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד, פרופ' ענת זוהר, כי "התפישה המהותית לא תוקנה".



בעקבות הדיון הוחלט שחוברות "זמן מסע" יותאמו ל"דו"ח שנהר", שקבע שלימודי היהדות בחינוך הממלכתי יהיו בגישה פלורליסטית. בשבועות האחרונים החל הד"ר רון מרגולין מאוניברסיטת תל אביב, לשמש יועץ אקדמי חילוני לתוכנית. לדברי אנשי "זמן מסע", השינויים המוכנסים בתוכנית כוללים השמטת חלק מיחידות הלימוד - כמו ההתייחסות לנטילת ידיים, זיהוי חיות טמאות וההרחבה בנושא בית המקדש, לצד עדכון ושינוי יחידות אחרות.



עם זאת, לא ברור אם אנשי התוכנית יעמדו בתנאי שלפיו את התוכנית ילמדו מורי בית הספר או סטודנטים להוראה בחינוך הממלכתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully