וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: "קבוצת דלק נסחרת בדיסקאונט עמוק ביותר"

מיכאל רוכוורגר

20.7.2008 / 7:41

בבית ההשקעות ממליצים לקנות את מניית דלק ונוקבים במחיר יעד של 630 שקל הגבוה ב-40% ממחירה בשוק

יואב בורגן, אנליסט כימיה, פרמצבטיקה ואנרגיה של לידר, מוסיף: "בהתאם לרמת תמחורן בשוק, דלק US (המהווה את זרוע האנרגיה של קבוצת דלק בארה"ב) ודלק נדל"ן מהוות יחדיו 15.3% בלבד ממודל השווי הנכסי הנקי (ה-NAV) שלנו, לעומת "הקטר" המוביל את כל קבוצת דלק - דלק רכב, המהווה כ-20% ממודל שווי הנכסי הנקי שלנו".



"דיסקאונט לא מוצדק"



בורגן סבור, כי מניית קבוצת , המנוהלת על ידי אסי ברטפלד, נסחרת כיום בדיסקאונט עמוק ביותר, ולחלוטין בלתי מוצדק על אחזקותיה. בלידר שוקי הון מעניקים לקבוצת דלק המלצת "קנייה", ונוקבים במחיר יעד של 630 שקל - הגבוה בכ-40% ממחירה בשוק. זאת לאחר שזינקה ביום חמישי האחרון ב-7%.



דו"ח מסירות כלי הרכב ליוני שפורסם על ידי איגוד יבואני הרכב, הצביע על ירידה קלה של 4% ביוני במכירות של מכוניות חדשות, לעומת יוני 2007, ל-19,574 מכוניות. בעקבות כך התעוררו סברות, בנוגע להאטה בשוק כלי הרכב החדשים, על רקע האפשרות כי המשק יגלוש לתקופת מיתון, שתגביל את המשך הגאות בענף זה. "אנו חשים צורך להסתייג מחששות אלו, הן ברמת המשק כולו ובייחוד ברמת דלק רכב", כותבים בלידר.



אופטימיות רבה לגבי דלק רכב



דלק רכב, המנוהלת על ידי גיל אגמון, ממשיכה להוביל את השוק במכירת כלי הרכב החדשים, כשמכירותיה ביוני הסתכמו ב-4,200 כלי רכב - כ-22% מכלל השוק. מכירותיה של דלק רכב צמחו ברבעון השני ב-12% לעומת הרבעון המקביל ל-12.2 אלף מכוניות.



בורגן מוסיף כי השקת הדגמים החדשים בתקופה האחרונה, כמו מאזדה 2, מאזדה 6 החדשה, פורד מונדיאו החדשה, המיניוואנים של פורד מדגם Max-S וה-Galaxi מפיחים אופטימיות רבה לגבי 2008 כולה עבור דלק רכב.



כמו כן, בורגן מעודד מן העובדה, כי למרות היעדר מדיניות דיווידנד מוצהרת, חילקה החברה בארבעת הרבעונים את כל הרווח שלה כדיווידנד, וסיפקה למשקיעיה תשואת דיווידנד ממוצעת אטרקטיווית בשיעור של 12%.



בורגן מונה כמה גורמי סיכון הטומנים בחובם בפעילותה של קבוצת דלק: שינויים בשערי מט"ח בגין הלוואות הנקובות במט"ח; שינויים בשערי ריבית בגין הלוואות שקליות בשיעור משתנה; התפתחויות בשוקי ההון הגלובליים והשפעתן על מחירי מניות חברות הבנות וכן שינויי רגולציה בתחומי הדלק, הגז ואיכות הסביבה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully