וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירעון ממשלת בריטניה הגיע ביוני ל-38.9% מהתמ"ג - מתקרב לתקרת 40% המותרת על פי חוק

סוכנויות הידיעות

20.7.2008 / 9:46

היקף ההלוואות שלקחה הממשלה - הגבוה ביותר מאז מלחמת העולם השניה



גירעון ממשלת בריטניה גדל בחודש שעבר ל-9.3 מיליארד ליש"ט - הגדול ביותר בחודש יוני מאז ומעולם. כלכלנים מעריכים כי הנתונים האחרונים הם המניע לכוונת הממשלה לשנות את אחד מחוקי התקציב, המגביל אותה מלהגדיל את הגירעון התקציבי מעבר לסף של 40% מהתוצר המקומי. ביוני הגיע הגירעון ל-38.3% מהתמ"ג - הגבוה ביותר מאז 1999.



שר האוצר הבריטי, אליסטייר דארלינג, חזה במארס האחרון כי הגירעון יגיע ל-39.8% מהתמ"ג ב-2010 עד 2011, אך ההידרדרות הכלכלית, שמשמעותה הגדלת ההטבות הממשלתיות וירידה בהיקף תשלומי המסים, עלולה לגרום לשבירת התקרה של 40% בשנה או בשנתיים הקרובות.



דארלינג דיווח לאחרונה על כוונתו ללוות סכום נוסף של 2.7 מיליארד דולר כדי לכסות על הירידה בהכנסות. היקף ההלוואות החודשיות שנלקחו על ידי המגזר הציבורי ביוני, בסך 9.3 מיליארד ליש"ט, הוא הגבוה ביותר אי פעם. ברבעון הראשון של שנת הכספים, שהסתיים ב-30 ביוני, לוותה ממשלת בריטניה 24.4 מיליארד ליש"ט - הסכום הגבוה ביותר מאז 1946 - תקופת השיקום שאחרי מלחמת העולם השנייה.



"חוק הזהב" של תקציב ממשלת בריטניה קובע כי הממשלה יכולה לנהל גירעון שנובע מהוצאה על השקעות, וכי משכורות ושאר הוצאות משולמות מתוך תקבולי המסים. כלכלנים כבר טענו בעבר כי מדובר בתקנה גמישה מדי, המאפשרת לממשלה "לשחק" עם מחזור ההשקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully