וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: מק"מ - מומלץ להשקעה; שחרים - פוזיציה קטנה בארוכים

TheMarker

20.7.2008 / 9:54

כחלק מאסטרטגיה של בניית תיק שקלי, ממליצים בבנק על השקעה באגרות חוב קונצרניות שקליות המדורגות גבוה במינון נמוך

מק"מ ? מומלץ להשקעה



בעקבות פרסום מדד יוני הנמוך נרשמה ירידה בתשואת המק"מים, אשר מבטאת התמתנות בהערכות המשקיעים לגבי העלאת הריבית הנדרשת לצורך ריסון האינפלציה בישראל. תשואת המק"מ לשנה ירדה מרמה של 4.41% בשבוע שעבר ל-4.32% כיום. הריבית בעוד שנה הנגזרת מהמק"מים הינה 4.2% בדומה לתחזיות הבנק. להערכת כלכלני בנק הפועלים, המק"מ לשנה בתשואה של 4.41% עדיין מומלץ להשקעה.



גילונים ? לשמר פוזיציה בגילון 817



תוספות התשואה הנמוכות בגילונים לא מצדיקות את ההשקעה במרבית הסדרות למעט גילון 817 עליו ממליצים בבנק הפועלים מזה מספר שבועות. תוספת התשואה בגילון 817 הצטמצמה בשבוע האחרון ל-0.28%. אולם, כלכלני הבנק סבורים כי גילון 817 עדיין אטרקטיבי להשקעה.



שחרים ? פוזיציה קטנה בארוכים



כאמור, מדד חודש יוני הנמוך מהתחזיות (+0.1%) בשילוב ירידה של 10דולר לחבית במחירי הנפט במהלך שבוע המסחר האחרון תמכו בעליות שערים בעקום השקלי. קשה להצביע על העיתוי המדויק בו תחל ירידה בקצב האינפלציה, אך נראה כי תגובת המשקיעים מבטאת בין היתר ירידה מסוימת בחששות מפני האינפלציה.



שיפוע העקום השקלי נותר תלול יחסית ומגלם ציפיות לעליית ריבית. להערכת כלכלני בנק הפועלים, השחרים הקצרים נסחרים בתשואות נמוכות ולכן אינם אטרקטיביים להשקעה. לאור זאת, הם ממליצים להתמקד בהשקעה במק"מים.



יחד עם זאת, לאור תלילות העקום יש מקום לגוון את התיק השקלי בשחרים ארוכים (שחר 2683, שחר 217) אך במינון נמוך. כמו כן, ראוי לציין כי פער התשואות בין השחר והמקבילה האמריקנית ל-10 שנים עומד על 2.2%, פער מעט גבוה בהשוואה לחודשים מאי ויוני. יתכן כי פער התשואות הנוכחי בשילוב ציפיות להתמתנות באינפלציה יעודדו את המשקיעים זרים לשוב ולהשקיע בשחרים.
בנוסף, כחלק מאסטרטגיה של בניית תיק שקלי, ממליצים בבנק על השקעה באגרות חוב קונצרניות שקליות המדורגות גבוה במינון נמוך, לאור רמת הסיכון הגבוהה הגלומה בהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully