וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: אל על תרשום השנה הפסד של 15 מיליון דולר; מעניקים המלצת "תשואת שוק" בסיכון גבוה

רותם סלע

20.7.2008 / 10:18

הסיבה: אל על תסבול מדולר נמוך ומחירי דלק סילוני גבוהים הפוגעים ברווחיותה



שער הדולר ומחירי הדלק הסילוני צפויים להכות ברווחיותה של ב-2008, כך כותבים ביחידת המחקר של בנק פועלים בסקירה שיוצאת היום. בבנק מעניקים למנייה המלצת "תשואת שוק" עם רמת סיכון גבוהה, ונוקבים במחיר יעד של 1.29 שקלים, מחיר הפתיחה של המנייה במסחר היום בבוקר. מחיר זה נמוך ב-42.5% ממחיר המנייה בהמלצה הקודמת שעמד על 2.24 שקלים.



בבנק הפועלים חוזים כי הכנסות אל על יצמחו בכ-8% כתוצאה "מגידול בתדירות הטיסות, שיפור בתפוסת הנוסעים, עליית מחירים ביחס לשנת 2007 ועליית מחירים בעקבות התייקרות הדלק הסילוני". אך עם זאת צופה האנליסט משה סיני פגיעה קשה ברווחיות של החברה כתוצאה מעליית מחיר הדלק הסילוני, השקל וההפרשה שנרשמה בגין חקירת ההגבלים העסקיים בארה"ב בה נחקרת החברה בגין עבירות הקשורות לתיאום מחירים בהובלה אווירית של מטען.



סיני מאמין כי החברה מתנהלת בצורה מיטבית "בהינתן תנאי הרקע לפעילותה", ורואה לפיכך סיכוי לשיפור בתוצאות החברה והמנייה במקרה של עליית הדולר או ירידת מחירי הדלק הסילוני שיאפשרו לה להביא לידי ביטוי התנהלות זו.



כדוגמא להתנהלות כזו מביא סיני "התאמת מטוסים חדישים ויעילים לנתיבים 'זוללי דלק' ותוכנית אסטרטגית לרכישת מטוסים נוספים - התורמים כבר עכשיו לשיפור הרווחיות של החברה", וכן את שיתוף הפעולה עם שצפוי לסייע לחברה בהגברת פעילותה בארה"ב.



"הרווחיות הגולמית של החברה תשחק מ-21.5% ב-2007 ל-18.4% בשנת 2008" מסכם סיני הרואה את אל על רושמת הפסד נקי של כ-15 מיליון דולר השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully