וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאסד"ק הצליחה לעקוף את בורסת ניו יורק במגרש הביתי שלה

שמואל שוסטר

20.7.2008 / 10:22

לראשונה מאז הקמתה נסחרו במערכת נאסד"ק יותר מניות של בורסת ניו יורק מאלו שנסחרו בבורסת ניו יורק עצמה

בארה"ב קיימת מערכת מסחר אלקטרונית המחברת בין כל הבורסות ומאפשרת לסוחרים לרכוש מניות הנסחרות בבורסות שונות באמצעות מערכות המסחר של הבורסות. כך למשל, יכול סוחר לרכוש מניות של חברה הנסחרת בבורסת ניו יורק באמצעות מערכת המסחר של נאסד"ק.



במהלך אחד מימי המסחר האחרונים נסחרו באמצעות מערכת נאסד"ק 1.726 מיליארד מניות הרשומות בבורסת ניו יורק, לעומת 1.723 מיליארד מניות שנסחרו בבורסת ניו יורק עצמה. באותו יום הסתכם נתח השוק של נאסד"ק במניות הבורסה של ניו יורק ב-25.66%, לעומת נתח השוק של בורסת ניו יורק במניותיה שלה שהסתכם ב-25.16%.



בכך אותתה נאסד"ק למתחרתה כי המלחמה נמשכת וכי המצב הכלכלי לא ימנע בעדה מלנסות ולכבוש נתחי שוק. עם זאת, מדובר בנתון סמלי בלבד, שכן מתוך 30 החברות המרכיבות את מדד דאו ג'ונס, 28 חברות נסחרות בבורסה של ניו יורק, ורק שתיים (מיקרוסופט ואינטל) נסחרות בנאסד"ק.



מקורו של מדד נתח השוק בצורת המסחר שאיפיינה את בורסת ניו יורק במשך שנים, במסגרתה התנהל המסחר באמצעות סוחרים שצעקו את המחירים זה לזה בזירת מסחר רועשת. במשך השנים מנסה נאסד"ק לבדל את עצמה באמצעות מסחר אלקטרוני מתקדם.



כעת, מתחילה נאסד"ק לקצור את הפירות, כשעקפה לראשונה את בורסת ניו יורק במספר המניות של בורסת ניו יורק שנסחרו בה.



בבורסה של ניו יורק, שהוקמה ב-1792, רשומות קרוב ל-4,000 חברות. קבוצת New York Stock Exchange (NYSE) מגדירה את עצמה כמוסד הבורסאי הגדול בעולם. נאסד"ק היא הבורסה האלקטרונית הגדולה בארה"ב ובה נסחרות כ-3,200 מניות שמתוכן כ-300 הן של חברות שאינן אמריקאיות, ובהן 70 חברות ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully