וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורטו של הדסית ביו סיימה בהצלחה ניסוי קליני בבני אדם לטיפול בחולי זאבת

מיכאל רוכוורגר

20.7.2008 / 11:18

המכשיר שפתחה החברה נמצא כבטוח ויעיל בהוצאת נוגדן מזיק מגוף החולים

ורטו הוקמה על בסיס מחקרים של פרופ' יעקב נפרסטק, המשמש כראש האגף הפנימי בבית החולים הדסה עין כרם. המוצר אותו מפתחת ורטו הוא קולונה (עמודה/פילטר) המשתלבת בתהליך הרגיל של פלזמה - פרסיס (הוצאת הדם מגוף החולה, ניקויו ממרכיבים הקשורים במערכת החיסון והחזרתו לגוף) - לחולי זאבת.



העמודה מכילה פפטיד (חלבון קצר) הקרוי VRT101 הקושר באופן ספציפי תת קבוצה של נוגדנים עצמיים שפיתח הגוף כנגד עצמו שגורמים למחלה. בסיום התהליך, מוחזר לגוף דם שמכיל את כל המרכיבים החיוניים מלבד הנוגדנים העצמיים שנקשרו על ידי העמודה. תוצאות הניסוי הצביעו על ירידה משמעותית בכמותם של נוגדנים אלו המעורבים בתהליך המחלה בגוף החולים (anti - VRT).



אופיר שחף, מנכ"ל הדסית ביו אחזקות ציין כי "ניסוי זה מהווה פריצת דרך בטיפול במחלת הלופוס. זאת כיוון שעד היום לא קיים טיפול יחודי למחלה זו והטיפול המקובל במחלה מתבסס על שימוש בסטריאודים וחומרים כימותרפיים הגורמים לדיכוי חיסוני ותופעות לוואי קשות".



הדסית ביו אחזקות הוקמה על ידי הדסית (חברת היישום של בית חולים הדסה) בשנת 2005 על מנת לקדם את הידע והניסיון שנצבר במעבדות המחקר של בית החולים הדסה. הדסית ביו מרכזת כ-10 חברות ביוטכנולוגיה, אשר נמצאות כולן אחרי הוכחת שלב הצלחה בשלבי ההיתכנות - יעילות התרופות במודל בעלי חיים ולפני כניסה לשלבי ניסויים קליניים בבני אדם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully