וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיפור האינפלציוני בישראל הולך ונחלש"

טל לוי

20.7.2008 / 12:00

לידר שוקי הון: שוק האג"ח מפנים שהאינפלציה בישראל הולכת ונחלשת. שער החליפין צפוי להגיע השבוע לרמה של 3.40-3.45 שקלים

מדד המחירים לצרכן, שעלה ביוני רק ב-0.1%, מפיח תקווה בלידר כי "שוק האג"ח נמצא בתהליך הפנמה שהסיפור האינפלציוני בישראל הולך ונחלש". מדובר בדעה שונה מזו שהציגו בנק לאומי והראל ביום חמישי האחרון, שם סברו כי האינפלציה בישראל תסתכם ב-4% וב-5% ב-2008, בהתאמה. בלידר כותבים כי ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח חזרו וירדו לרמה של סביב 3% וכי צפויה ירידה לרמה של 2.7%-2.8% - מה שתומך בהשקעה דווקא באפיק השקלי ולא באפיק צמוד המדד.

בתחום התקציב, סבורים בלידר כי השוק נותר אדיש לחקירת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת משה טלנסקי מאחר ובשוק האג"ח מעריכים שהאמינות התקציבית לא תיפגע, ובמקרה של בחירות לא צפויה "חלוקת כספים" אלא הקפאה ריאלית של הוצאות הממשלה.

בלידר מעריכים כי המדד הנמוך וירידה מסויימת באינפלציית הליבה מחזקים את הסברה שלא צפויה סטגפלציה בישראל (שילוב של צמיחה נמוכה ואינפלציה גבוהה). אם מחירי הסחורות בעולם יתייצבו או ירדו, האינפלציה בישראל תחזור לרמה סבירה ובנק ישאל ימנע מהמשך העלאת ריבית.

בלידר סבורים כי בשבוע הקרוב יפוחת השקל וכי שער החליפין מול הדולר יגיע לרמה של 3.40-3.45 שקלים, על רקע הגברת רכישות המט"ח על ידי בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully