וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וריפון קיבלה הארכה נוספת מהבורסה של ניו יורק

שמואל שוסטר

20.7.2008 / 15:30

מניית החברה תמשיך להיסחר עד סוף אוקטובר 2008. במידה ותשלים את פרסום דו"חותיה עד למועד זה תמשיך להיסחר באופן סדיר

וריפון עוסקת בחודשים האחרונים בעריכה מחודשת של דו"חותיה הכספיים לתקופה שבין נובמבר 2006 לבין יולי 2007, בעקבות טעויות שהתגלו ברישום המלאי של מוצרים בתהליך בעת עריכת הדו"ח השנתי. מאז גם נמנעה החברה מלפרסם את דו"חותיה. הטעויות ניפחו את מלאי הסגירה, הפחיתו את עלות המכר והגדילו באופן מלאכותי את הרווחים. בשל הגילוי העריכה וריפון בדצמבר 2007 כי תיקון המספרים יביא להפחתה של 54.4 מיליון דולר במלאי בתהליך, ועקב כך יקוצץ הרווח התפעולי באותה התקופה ב-29.7 מיליון דולר - מ-37 מיליון דולר ל-7.3 מיליון דולר בלבד.

אלא שבפועל העלתה הבדיקה כי בשלושת הרבעונים האלה נופח המלאי בהיקף של 77.8 מיליון דולר, כך שהרווח התפעולי הצטמק ב-36.9 מיליון דולר, ל-100 אלף דולר בלבד. עם זאת, עריכת הדו"חות בידי רואי החשבון עוד לא הסתיימה, כך שלא מדובר בתוצאות כספיות מבוקרות.

וריפון האמריקאית היא היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי. באוקטובר 2005 רכשה החברה את מתחרתה הישראלית ליפמן ב-782 מיליון דולר, ומאז היא מעסיקה עובדים ומנהלים במשרדים ובמתקן היצור בראש העין. הטעויות ברישום המלאי יוחסו להבדלים באופן הדיווח בין הפעילות בישראל לזו בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • וריפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully