וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מרכז הכובד של הצריכה יעבור מארה"ב לשאר העולם"

רותם סלע

20.7.2008 / 16:00

כך מעריך מריל לינץ' בסקירת הכלכלה העולמית: "סין חוזרת סוף סוף לאיזון כשצריכה פנימית מגיחה כגורם המוביל בכלכלה הסינית"

בסקירת הכלכלה העולמית של מריל לינץ', מציינים כי הסיפור המרכזי בשנים הקרובות בזירת המקרו העולמית צפוי להיות המעבר של מרכז הכובד העולמי מהצרכן האמריקאי לצרכני שאר העולם. היצוא צפוי לעבור מהעולם לארה"ב, שנהנית מדולר חלש וצרכן חלש המקטינים את הגירעון המסחרי שלה.

במריל רואים את רואים את "החזרה לאיזון" כתופעה מקרו כלכלית מרכזית בשלוש עד חמש השנים הקרובות, ומכתירים את הגירעון המסחרי של ארה"ב כ"ילד הפוסטר" של תהליך האיזון המחודש של הכלכלה העולמית. "הגירעון המסחרי האמריקאי", כותבים במריל, "הגיע לשיא ברבעון השלישי של 2006 והוא מצוי מאז בתהליך מתמיד של הצטמצמות. אנו צופים כי מרווח זה יצטמצם מ-731 מיליארד דולר ב-2007 ל-652 מיליארד דולר השנה, ול-492 מיליארד דולר ב-2009".

האיזון עליו מצביעים במריל הוא תהליך בו הצמיחה מתחלקת מחדש בין ובתוך מדינות. וכך מצד אחד כוחה של הצריכה האמריקאית צפוי לרדת לצד עלייה ביצוא האמריקאי, ומהצד השני הצריכה מחוץ לארה"ב צפויה לעלות לצד נסיגה יחסית ביצוא של מדינות אלו. "עם זאת איננו מצדדים בכל השקעות מחוץ לארה"ב, ומורים לזנוח את ההשקעות בארצות הברית", מציינים במריל, ומוסיפים כי הם "לא טוענים כי שוק ההון האמריקאי יפגר אחרי שוק המניות העולמי".

במריל מחלקים את המניות האמריקאיות למוטות יצוא, ולאלו שאינן מוטות יצוא, ומראים כי חברות מוטות יצוא סיפקו תשואות של 3.8%, אל מול 13.7% שסיפק ה-S&P500 בשנה האחרונה. בנוסף, מציינים כי העלייה בצריכה הסינית שהייתה לראשונה בחודש יולי גבוהה מהצמיחה בייצוא הסיני - כסימן נוסף לחזרה לאיזון. הפעם טוענים במריל, "סין חוזרת סוף סוף לאיזון כשצריכה פנימית מגיחה כגורם המוביל בכלכלה הסינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully